חדשות הארץמבזקים

ראשי הרשויות ביו"ש מאיימים: "אם לא יינתן פתרון, נחריף את המאבק"

ראש מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן דנו הבוקר (רביעי) בהחרפת המאבק מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. ראשי המועצות קוראים יחד לשר הביטחון, שאחראי על המעברים, ליישם את הפתרונות שנמצאים בהישג יד, כדי למנוע את הפגיעה במרקם החיים של תושבי ההתיישבות ביו"ש. אם לא יינתן פתרון מצדו של גנץ ראשי המועצות יחריפו את המאבק.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "הסיטואציה הזו שבה, מאות אלפי בני אדם ביו"ש, סובלים מפקקים מיותרים, שלא לומר פגיעה בביטחון ובבטיחות שלהם, ללא סיבה מוצדקת, כאשר ניתן לפתור את הבעיה בהינף חתימה, ותקצוב, הוא אבסורד וזלזול בחיי התושבים. אם לא יינתן פתרון נחריף את המאבק, תושבי יו"ש לא יהיו סוג ד'"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "ככל ששר הבטחון דוחה את המענה, סבל המתיישבים רק ילך ויגבר. כל עוד תושבינו ימשיכו לעבור התעמרות כזו, כאן יהיה ביתנו. יש צעדים מאד ברורים ששר הבטחון צריך לקדם, הוא מכיר ויודע"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "בעיות התחבורה והפקקים במעברים רק ילכו ויחריפו. שר הביטחון בני גנץ יכול לטפל ברוע הגזירה ולדאוג שלתושבי יו"ש תהיה שנה טובה יותר. אל תתעלם מהפגיעה החמורה במרקם החיים בהתיישבות. אנחנו כאן ליד הבית שלך, מגיע לנו יחס משר הביטחון שלנו לפחות כמו הייחס שמקבל אבו מאזן".

יו"ר יקיר אלחנן סבתי אמר כי: "אנו מוחים נגד אוזלת היד של שר הבטחון, המצב כפי שהוא היום הוא זלזול מוחלט בחיינו ובחיי ילדינו, הורים שעומדים במחסום כל בוקר 40 דקות עוד לפני שהגיעו לפקקים של המרכז וכל זאת בשל בסה"כ חתימת שר בטחון ותקצוב להתאמת המחסומים לגידול באזור היא חרפה, וחוסר מקצועיות ורצינות של משרד הבטחון שלא ייסלחו".

יו"ר עלי זהב יוסי הרשקו אמר כי: "יש כאן לא רק עניין של איכות חיים אלא גם סכנה ביטחונית ובטיחותית, הנוסעים דרך מחסום רנטיס עומדים גם בשעות הבוקר המוקדמות בפקקים של כ 40 דקות בתוך כפר פלסטיני, ושר הבטחון ממשיך לשבת בנחת במשרדו ולא לפתור את הבעיה הקטנה והפשוטה הזו, עם כל הכבוד לחיזבאללה ולחמאס, האחריות של שר הבטחון למחסומים הופכת אותו לאחראי גם על חיי התושבים כאן, גרירת רגליים של שנתיים בנושא כ"כ פשוט היא מגוחכת ומראה על חוסר מקצועיות וזלזול במשרד הבטחון".

יו"ר לשם שי אלהרר: "תושבי לשם והאזור עומדים בפקקים כמו כולם, במרכז הארץ וירושלים לכך נוספים פקקי המחסומים, שמסכנים אותם בטיחותית וביטחונית, אנחנו קוראים לכל מי שידו בדבר ויכול לסייע לפתור את המצב במהירות".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אשר מפגין במקום מיום רביעי עוד לפני ראש השנה והעביר למקום את לשכתו אומר כי: "יש כאן מחאה של מאות אלפי משפחות בכל יו"ש, שסובלות מחוסר יכולת להתנהל בכבישים. משקיעים מיליונים בשמירה על מרקם החיים של הערבים "ברשות הפלסטינית" ומתעלמים מהצרכים מהביטחון והבטיחות של חצי מיליון אזרחים ישראלים".

צילום: ללא קרדיט
צילום: רועי חדי

Back to top button