מבזקיםפוליטי / מדיני

סער תוקף את הביקורת על השופט עמית: "ניסיון שיטתי וברוטלי לאלף את מערכת המשפט"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, התייחס הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו לביקורת שנשמעת כלפי השופט יצחק עמית, יו"ר ועדת הבחירות, על החלטתו לפסול את עמיחי שיקלי מלכהן כחבר כנסת.

אחת הדוגמאות לביקורת זו היא של חה"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד שלאחר החלטת השופט עמית אמר: "זו לא ועדת הבחירות שפסלה את שיקלי, זה השופט עמית יו"ר הועדה שפסל. זו לא דמוקרטיה וזה לא משפט צדק. זה אירוע פוליטי לחלוטין."

בדבריו תקף סער את האופוזיציה וכתב: ״מקהלת האופוזיציה המשתלחת בשופט עמית בשל החלטתו בענין שיקלי היא עדות נוספת לנסיון השיטתי והברוטלי לאלף את מערכת המשפט לתת אך ורק החלטות המשרתות אותם. החוק שהכנסת עצמה חוקקה – לא מעניין אותם. עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומיידית אם לגוש מפלגות נתניהו יהיה רוב בכנסת הבאה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי אמרה בנושא: "יו"ר ועדת הבחירות, השופט עמית, נמצא תחת מתקפה אלימה רק כי העז לפסוק על פי מה שהכנסת קבעה. בשבוע שעבר העליון פסל מינוי של מזוז שהובא על ידי הממשלה. לא שמעתם איש מהקואליציה משתלח נגד בית המשפט. ממלכתיות מול אלימות. מלחמה על אמת מול המקדשים את הפייק והשקר. על זה הבחירות הקרובות."

סגן יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, ח״כ משה ארבל בתגובה לדברי שר המשפטים סער: ״השר סער שכח שבדמוקרטיה מותר ורצוי לבקר גם החלטות שיפוטיות ומותר אפילו לערער עליהם. בפרט בפרשת שיקלי שעמדת היועמ״ש לכנסת הייתה שאין מקום למנוע ממנו להתמודד בבחירות במקרה הזה. הזכות לבחור ולהיבחר היא נשמת אפה של הדמוקרטיה״.

ללא רישום פלילי: עבירות השימוש העצמי בקנאביס יהפכו לעבירות מנהליות
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button