מבזקיםמשפטי/פלילי

'חוננו' לפרקליטות: ערערו על גזר הדין של המחבל שביצוע פיגוע דקירה בכפר סבא

לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר 21 שנות מאסר על המחבל מחמד רישה, אשר הורשע בביצוע פיגוע הדקירה בכפר סבא, עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בתיה לבל שנפצעה קשה בפיגוע, פנה היום (חמישי) לפרקליטות, בבקשה כי יוגש ערעור על העונש המקל זאת בשל העובדה כי העונש המקסימאלי שנקבע בחוק לעבירות אלו 25 שנות מאסר.

במכתב לפרקליטות כתב בין היתר עו"ד בלייכר כי: "פסק הדין אומנם מתכתב עם מגמת ההחמרה בעברות טרור של ניסיון לרצח, אך יש בו נסיגה מהעלאת רף הענישה. פסק הדין אינו ממצה את מלא חומרת הדין עם המחבל אף שזהו המקרה הנכון לעשות כן. לא נתן להתעלם מהסמליות בעת שפיגוע אכזרי שכזה נעשה בעיצומו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. אין ספק שבעולם מתוקן מחבל מהסוג הזה היה דינו מוות או למצער מאסר עולם" כתב בלייכר.

עוד כותב עו"ד בלייכר במכתב כי: "מדינתנו, אזרחנו ועמנו במלחמה נגד אויב רשע ואכזרי .נגד אויב מפלצתי כזה יש לפעול בעוצמה מוגברת .הסתפקות הרכב השופטים ב-21 שנה יש בה מסר של ותרנות לטרור ובמובן מסוים הכלה שלו .אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, לערער על גזר הדין בדרישה להחמיר את העונש. גם אם לדעת הפרקליטות מדובר בהחמרה של שנתיים בלבד יש כאן אמירה עקרונית ומסר הרתעתי נחוץ ביותר כנגד הטרור" הוסיף בלייכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר כי ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לפני כשנתיים בשעת בוקר המחבל הצטייד בסכין עם להב באורך כ-15 סנטימטר, יצא מביתו והסתנן לשטח מדינת ישראל. הוא עלה על אוטובוס במטרה להגיע לתל אביב, אך במהלך הנסיעה שינה את דעתו והחליט לבצע את הפיגוע בכפר סבא.

הוא ירד מהאוטובוס ברחוב ויצמן שם ראה את לבל. לאחר שיחה קצרה שיזם כדי לוודא שהיא אכן ישראלית ויהודייה הוא שלף את הסכין, הסתער עליה כשהיא בגבה אליו ודקר אותה שוב ושוב 14 פעמים. חרף פציעותיה הצליחה לבל לברוח והתחננה לעזרה בעוד רישה רודף אחריה. הוא נעצר רק לאחר שנהג שעבר במקום ירה לעברו ופצע אותו. לבל פונתה לבית החולים מאיר בעיר, שם נותחה ואושפזה.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button