כלכלהמבזקים

העסק נפגע במבצע 'עלות השחר'? ליברמן חתם על התקנות המסדירות את מתווה הפיצויים

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (חמישי) על התקנות המסדירות את מתווה הפיצויים לעסקים עבור נזקים עקיפים שנגרמו להם כתוצאה ממבצע 'עלות השחר', בתאריכים 02.08.2022 ועד 09.08.2022.

בעקבות חתימת השר, ולאחר פרסום התקנות ברשומות, תפתח רשות המסים בתחילת השבוע הבא את האפשרות להגשת תביעות מקוונות לפיצויים ותפרסם את ההנחיות והטפסים המקוונים להגשת התביעה.

מתווה הפיצויים, שאושר על ידי ועדת הכספים, כולל מסלול שכר עבודה, הכולל פיצוי של 460 ₪ ליום בגין אובדן שכר עבודה ששולם לעובדים המתגוררים במרחק של עד 40 ק"מ מהרצועה. עוד כולל המתווה מסלול אדום ליישובי הספר והקלות לעובדים הגרים עד 7 ק"מ מהרצועה ועובדים עם מוגבלות והורים לילדים עם מוגבלות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל המאפיינים הייחודיים של ענף החקלאות ניתן מענה ייעודי לעוסקים בענף החקלאות הממוקמים באזור של עד 7 ק"מ מהרצועה (בהתאם לרשימה המפורסמת בתקנות ובהוראת הביצוע), המסתמך על מספר העובדים בשטח החקלאי ומידת הקרבה של השטח לרצועה.

עוד כולל המתווה פיצוי נוסף לגבי ניזוק שהוא בית אוכל, אולם שמחות, גן אירועים, מוסד תרבות ופנאי, בית מלון, פנסיון, בית מרגוע, בית הארחה או אתר תיירות, בגין נזק שמקורו בחומרי גלם שהתקלקלו.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button