צרכנות

איזה כסא מנהלים מתאים עבורך?

קרדיט תמונה FREEPIK

בחנויות תוכלו למצוא דגמים שונים של כסאות מנהלים, בעיצובים רבים ואין-ספור צבעים. אפשרויות בחירה מגוונות הן תמיד דבר טוב, אלא שלפעמים דווקא השפע הרב העומד לרשותנו עלול לבלבל אותנו ולהקשות עלינו לבחור נכון. איך בכל זאת ניתן לבצע בחירה מושכלת? הנה הטיפים החשובים.

התאמה ארגונומית ונוחות

כסא מנהלים נועד בראש ובראשונה לתמוך בנו במהלך יום עבודה ארוך, ועליו להתאים לצרכים ולנתוניו האישיים של המשתמש בו.

כדי להשיג מטרות אלו, שימו לב לדברים הבאים בעת בחירת כסא מנהלים:

אפשרויות כוונון – טוב ככל שיהיה, אין כסא אחד שמתאים לכולם. לכל אחד מאתנו יש מבנה גוף אחר הדורש תמיכה מסוג שונה. לכן, מומלץ להעדיף כסא מנהלים בעל אפשרויות כיוונון ארגונומיות, המאפשר התאמה טובה יותר למבנה הגוף של היושב בו. אפשרויות הכיוונון החשובות ביותר הינן:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • אפשרות לשינוי זווית וגובה המשענת – להענקת תמיכה מקסימלית לגב, בדגש על הגב התחתון. בנוסף, ישנם דגמים של כסאות מנהלים עם תמיכה לומברית מתכווננת, המאפשרים התאמה מדוייקת יותר של התמיכה לאיזור הגב התחתון, הנושא בעומס רב בזמן הישיבה.
  • שינוי גובה המושב – כך שניתן יהיה לכוון את גובה הכסא כך שתיווצר זוית של כ – 90 מעלות בברך, וכף הרגל תונח במלואה על הרצפה. מלבד התאמה לגופם של המשתמשים חשוב לוודא שהכסא משתלב היטב גם עם שולחן עבודה. מדדו את גובה השולחן מהרצפה ועד לתחתית משטח העבודה, וודאו שהגובה המינימלי של הכסא (כולל גובה משענות הידיים) מאפשר את גלגולו אל מתחת לשולחן.
  • משענות ידיים – כסאות רבים אינם כוללים משענות ידיים, אך למעשה יש להן תפקיד חשוב בשמירה על בריאות הגוף שלכם. שמירה על זווית נכונה של הזרוע ושורש כף היד, כך שכף היד מהווה המשך ישיר של הזרוע בעת העבודה, מסייעת להגן עליהן מפני פגיעות אורתופדיות נפוצות כגון תסמונת התעלה הקרפלית. להתאמה מקסימלית, העדיפו כסאות בהם ניתן גם לכוונן את גובה ואת זווית המשענות.
  • מידות – אל תשכחו לבדוק היטב את המידות של הכסא. ודאו כי המושב מרווח מספיק למידות גופכם, ובדקו כי הכסא נכנס לחדר בנוחות ומאפשר לכם תנועה קלה בעת הצורך.

המראה הנכון

מעבר לנוחות העבודה ושמירה על בריאות הגב, אי אפשר להתעלם כמובן מההיבט האסתטי. 

כאשר בוחרים כסא מנהלים, כדאי לשים לב גם לנקודות הבאות:

  • סגנון – כיצד המשרד שלכם מעוצב ומה הוא משדר? ומה לגבי אתר האינטרנט? התאימו את סגנון הכסא לסגנון העיצובי המזוהה אתכם, ואשר מעביר הכי טוב את ערכי העסק. כך למשל, בעוד שלמשרד ראיית חשבון יתאים בדרך כלל כסא מנהלים בעיצוב קלאסי, יוקרתי ו"מאסיבי", כסא מהסוג הזה יראה תלוש ולא מתאים בחברת הייטק צעירה ודינאמית. וההיפך.
  • צבעוניות – בבחירת צבע הכסא, העדיפו צבעים המשתלבים היטב עם פלטת הצבעים של המשרד שלכם. זה יכול להיות צבע בגוון מדוייק, קרוב, או משלים לפלטת הצבעים, אם כי במקרים מסויימים, ובמיוחד כשרוצים ללכת על סגנון עיצובי נועז, דווקא צבע מנוגד יעשה את העבודה.
  • חומרים – העניקו תשומת לב גם לסוג ואיכות חומרי הגלם של הכסא.
    למרבית המשרדים יתאים כסא בריפוד בד, ובמיוחד באקלים החם והמיוזע בישראל. יחד עם זאת למשרדים בתחומים מסורתיים יותר, או לחברות המעוניינות לשדר יוקרה, יכול להתאים יותר כסא מנהלים מהודר מעור.
    אל תחששו לשדרג את ריפוד ברירת המחדל של הכסא לריפוד איכותי יותר, נעים למגע ועמיד בפני כתמים (ההבדל במראה הסופי של הכסא מצדיק במרבית המקרים את ההפרש במחיר).
    גם שדרוג לרגלי ניקל מסוגננות יכולות לעשות את כל ההבדל בין כסא מנהלים שגרתי, לכסא עם נוכחות עיצובית מרשימה.

מקווים שעזרנו לכם לעשות סדר בדברים, ושתהנו מהכסא החדש שלכם לשנים רבות. 

חברת 2sit – מגוון פתרונות מתקדמים למשרד

Back to top button