מבזקיםפוליטי / מדיני

מפלגת בל"ד נפסלה על ידי ועדת הבחירות

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25, בראשות השופט יצחק עמית, החליטה לפני זמן קצר (חמישי) לפסול את מפלגת בל"ד, בראשותו של חה"כ סאמי אבו שחאדה, מלהתמודד בבחירות.

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה אמר בוועדת הבחירות המרכזית, במהלך הדיון: "הניסיון הפעם לפסול את בל"ד הוא ניסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים. כפי שבל"ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מניסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם. הציבור הערבי יבחר במנהיגות שהיא חוד החנית נגד הגזענות ונגד הכיבוש, ובעד מדינת כל אזרחיה ושוויון מלא."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

שר התקשורת, יועז הנדל, נשא דברים במהלך הדיון ואמר: "אדוני השופט, חברי ועדת הבחירות המרכזית. אני עומד לפניכם כנציג הקול השפוי במדינת ישראל. אם אנחנו רוצים שילוב של ערביי ישראל במדינת ישראל, הם כאן, לא ייעלמו מכאן, אנחנו חייבים לעודד את אלו שרוצים להשתלב ולהילחם בקולות הבדלניים שנלחמים נגד מדינת ישראל. המלחמה בבל"ד היא הדוגמא המוחשית הכי חשובה לזה. כשאני נלחמתי במלחמת לבנון השניה מייסד המפלגה וחבר כנסת מכהן, עזמי באשרה, ריגל למען חיזבאללה, פגע בבטחון המדינה ונמלט מהמדינה לקאטר. ח״כ אחר תוך כדי כדי כהונה בכנסת ה-20 נתפס מבריח טלפונים למחבלים בבתי הכלא תוך ניצול החסינות שלו, הוא נשפט ונכלא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף הנדל וציטט את יו"ר המפלגה: "היושב ראש הנוכחי, אלה ההתבטאויות שלו:
•"נחזור להיות בחזית המאבק בציונות ובהגנה על זכויות עמנו".
• "ישראל היא "יישות גזענית" שנוצרה על ידי הציונות אותה הגדיר "כפרויקט מכוער וגזעני".
•בטוויטר כתב "מסע הבחירות של לפיד עובר בקמפיין דמים ובמשפטי השדה ופשעי המלחמה בג'נין ובשכם"…
"מקומם של ראשי ממשלה כאלה הוא בהאג ולא באו"ם".
כלומר, אבו שחאדה סבור שראש הממשלה לפיד וראשי ממשלה לשעבר צריכים לעמוד לדין בהאג בשל פעילות סיכול הטרור ביו"ש.
•נציגת צעירי בל"ד, שהד אגבאריה: "המפלגה קבעה שתקדם סדר יום בניסיון לקבוע את יום האדמה כיום לאומי".
•ד"ר וליד קעדאן, תושב העיר שמועמד למקום הרביעי ברשימה אמר "זהו לא צירוף מקרים שהשקת הקמפיין מתרחשת בבאקה אל גרבייה. היישוב שמזמן נמצא בחזית המאבק הלאומי ודחה את כל הניסיונות להשתלב עם ישראל".
•לא רק דיבורים אלא גם מעשים ואירועים פוליטיים תומכי טרור של המפלגה: מספר 3 בבל"ד דועאא חוש, העניקה מגן הוקרה לאם של שני המחבלים, איבראהים ויאסין בכרי. השניים, ערבים ישראלים תושבי בענה, שפוטים למאסרי עולם לאחר שלקחו חלק בפיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 361 בצומת מירון בו נרצחו 9 ישראלים."

"חברי המפלגה עשו סעודת אפטר לבני משפחות מחבלים, קיימו חגיגות בשחרורו של רוצח חייל צה"ל משה תמם ז"ל והעניקו אות הוקרה למחבל שתכנן לבצע פיגועים. " הוסיף שר התקשורת.

לסיום, אמר: "אני לא מצליח להבין איך מפלגות ציונות שיושבות כאן במשכן הזה במשך שנה מדברות על תומכי טרור אבל כשיש להם הזדמנות אסטרטגית לשנות לטווח רחוק את הנוכחות של אותם גורמים קיצוניים במערכת הבחירות הישראלית הם בוחרים לקחת צעד אחד אחורה מתוך שיקולים אגואיסטיים, פוליטיים, נקודתיים. פעם אחר פעם המפלגות שקוראות לעצמן "ימין" מצביעות בעד האינטרסים הצרים ונגד הערכים הלאומיים, הציוניים. ראינו את זה בכנסת האחרונה ואנחנו רואים את זה עכשיו. בעיניי אין לוועדת הבחירות ברירה אלא לפסול את מפלגת בל"ד למען הדו קיום היהודי הערבי, למען היכולת לחיות ביחד, למען המאבק בהקצנה ובאלימות ולמען השמירה על מדינה ישראל יהודית ודמוקרטית. מפלגה שחרטה על דגלה קידום ותמיכה בלאומיות הפלסטינית ומזדהה כתומכת באויבי ישראל – צריכה להיפסל מלהתמודד ולא להיות בכנסת ישראל."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button