מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב טייבה מואשם בנשיאת 15,104 קליעים, טענתו: "לא ידע מה יש בתא המטען"

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום בעכו על ידי לשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה, כלפי תושב טייבה בן 29 החשוד בהחזקת תחמושת לא חוקית ברכב שבו נהג.

החשוד נתפס לפני כשלושה שבועות, לפי כתב האישום, בעת שנסע מכיוון אחיהוד ליסעור. שוטרי הימ"ר בצפון ערכו חסימה בצומת יסעור, באמצעות ניידת משטרה גלויה. כשהנאשם הבחין בניידת, הוא סטה לשולי הכביש ופנה לציר עפר. השוטרים הבחינו בו, דלקו אחריו ועצרו אותו.

בחיפוש שעשו ברכב שבו נהג הם הופתעו לגלות מלאי עצום של תחמושת: 15,104 קליעים שמתאימים בין היתר לרובי M-16. החשוד נאשם בנשיאה והובלת תחמושת, בנוסף על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רב-פקד עמית גולן, ראש מחלק פשעים חמורים בימ"ר צפון, אמר: "אני יותר מ-20 שנה במשטרה ומעולם לא נתקלתי בכמות כזו של תחמושת, זו תחמושת שיכולה לחמש גדוד חי"ר מבצעי, מאות ק"ג של תחמושת שמתאימה לרובי M-16, אקדחים שונים ורובי קרלו […] זה היה עלול לשמש לפיגועים כלפי אזרחים ישראלים וכלפי חיילי צה"ל. רובה של התחמושת מקורו בצה"ל ונגנב מבסיסים".

ההערכות במשטרה הן כי הנאשם ניהל "קו חלוקה" למכירת התחמושת בתחנות שונות. שווי התחמושת מגיע ככל הנראה למאות אלפי שקלים.

עורך הדין תומר נווה, אשר מייצג את הנאשם, מסר כי: "הנאשם מכחיש כל קשר לתחמושת, הרכב שייך לאדם אחר ואינו בבעלותו, הוא התבקש לקחת את הרכב ממקום למקום ולא ידע כלל מה יש בתא המטען, נפעל לשחרורו".

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button