חדשות הארץמבזקים

תיעוד נדיר: טריגון ורוד נצפה במפרץ אילת

עומרי עומסי, פקח היחידה הימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים, סייר אמש (חמישי) במפרץ אילת וזכה לתעד את הטריגון הוורוד, מין נדיר שכמעט ולא נצפה באזור זה.

עומסי התייחס לאירוע ואמר: "אמש בסיור מתחת למים בחוף הצפוני במפרץ אילת ראיתי שלושה טריגונים ממין שלא פגשתי בעבר, בעלי גוף חלק בגוון חום ורוד כשהם נעים יחד בעומק חמישה מטרים מול חוף הדתיים באילת, הם היו גדולים ומרשימים, מעל 100 ס״מ, שחו יחדיו באיטרקציה מרשימה."

"מדובר בטריגון גדול ומרשים, המשתייך לטריגוני השוט, טריגון שהזנב שלהם ארוך במיוחד. תיעדתי ועקבתי אחריהם לראות שהם נעים בחופשיות מאחר ובאיזור זה מפרץ השמש מתבצעת פעילות דיג בחכות מהחוף וברשתות שמסכן את החיות הגדולות. הבנתי שמדובר בתצפית נדירה במפרץ אילת. לאחר בדיקה עם עדי ברש מעמותת כרישים בישראל שמחתי לגלות ולאשר כי מדובר בטריגון פחות מוכר בים סוף, המכונה טריגון ורוד״. הוסיף עומסי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עד לאחרונה, הטריגון לא היה ידוע בכלל במי המפרץ, ובשנים האחרונות הגיעו כמה תצפיות בודדות", מציינת עדי ברש. בעולם כולו, קיים מעט מאוד מידע על המין ועל מצבו. הוא מוגדר כמין פגיע, כיוון שהוא נפוץ באזורים בהם קיים לחץ דיג גדול ובעיקר דיג מכוון לבטאים (חתולי ים). עם זאת, באוסטרליה הטריגון הורוד לא מוגדר בסכנה, כיוון שהדיג מנוהל היטב, וקיים שימוש במכשירים למניעת דיג של חיות גדולות.

מרט"ג נמסר: "דיווחים של תצפיות מאילת מסייעים לנו ללמוד עוד על המינים הנדירים האלו, ולהבין את מצבם בים סוף. ראיתם חיית בר במצוקה דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*."

צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

Back to top button