חדשות חוץמבזקים

משרד החוץ בהודעה חריגה: בעלי אזרחות רוסית עלולים להתגייס למלחמה

משרד החוץ פרסם היום (שישי) הודעה חריגה ובה הזהיר את אזרחי ישראל המחזיקים גם באזרחות רוסית, אשר מתכננים להגיע לרוסיה בתקופה הקרובה, מפני החוק במדינה הנוגע לגיוס לצבא ולאיסור יציאה מהמדינה.

בהודעה נכתב: "משרד החוץ מבקש להביא לידיעת הציבור כי אזרח ישראלי המחזיק גם באזרחות רוסית ואשר נכנס, שוהה, או ישהה בתחומי הפדרציה הרוסית, כפוף לחוק ולתקנות ברוסיה ובכלל זה להחלטות הנוגעות לגיוס אזרחים לצבא הרוסי ולאפשרות היציאה מתחומי המדינה.
אזרחי ישראל המחזיקים באזרחות רוסית מתבקשים לקחת מידע זה בחשבון בעת תכנון נסיעותיהם ושהייתם בשטחי רוסיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר משרד החוץ הישראלי (רוסיה – אוקראינה) הבהיר כי "ישראל תומכת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. לא נכיר בסיפוח ארבעת המחוזות בידי רוסיה. על עמדה ברורה זו חזרה ישראל פעמים רבות, כולל בימים האחרונים."

יש לציין כי צה"ל הנחה את כלל החיילים המחזיקים באזרחות רוסית ושוהים כעת במדינה לשוב מיד לישראל וכן אסר על חיילים בסדיר ובקבע שמתכננים לטוס לרוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על גיוס נרחב של כ-300 אלף חיילים בשירות מילואים בגילאי 18 עד 65 לצורך המשך הלחימה באוקראינה. רבים במדינה הפגינו נגד צווי הגיוס ויש כאלה עם אזרחות נוספת שניסו לעזוב את המדינה. על פי דיווחי ארגוני זכויות אדם במדינה נעצרו עד כה בהפגנות מעל אלפיים מפגינים שמתנגדים להתגייס לצבא, חלקם אף כאלה ללא ניסיון צבאי.

בנוסף לסיפוח השטחים הכבושים נשאיר רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו שאומר כי כל אזרח זר שיתגייס לצבא הרוסי יקבל אוטומטית אזרחות רוסית.

Back to top button