מבזקיםתנועה ותחבורה

מרב מיכאלי: "קיבלתי החלטה שבעוד שנה הרכבת הקלה תיסע בשבת"

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הכריזה הערב (מוצ"ש) על החלטתה להפעיל את הרכבת הקלה בגוש דן גם בשבת בתוך שנה.

מדבריה: "אני שמחה להודיע שהחל מעוד שנה, הרכבת הקלה בתל-אביב והסביבה תפעל גם בשבת. זאת החלטה שלי, קיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפני וככה זה הולך להיות. תחבורה ציבורית בשבת זה דבר שנמצא בהסכם הקואליציוני שלי מול יאיר לפיד, זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה".

היא המשיכה: "עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה, ויש חובה אזרחית לציבור הישראלי שהיא כל כך גדולה. אף ממשלה לא תיקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל. אני לא נזכרתי בזה עכשיו, זאת עבודת מטה שנעשתה ויש הרבה דברים עוד שנמצאים במשרד המשפטים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאלי הוסיפה: "אני שוב חוזרת ואומרת, ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות".

היא הגיבה למתנגדיה: "אם אריה דרעי כל כך מודאג מחילול שבת, אז למה צריך לכפות את אי חילול שבת רק על השכבות המוחלשות והמוחלשים ביותר? למה אריה דרעי לא דרש מאף אחת מהממשלות, שכל צי הרכב הממשלתי, של השרים, והמנכלים והסמנכ"לים וכו' וכו' וכו' לא ייסעו בשבת? למה רק הפריווילגיות והפריווילגים ייסעו בשבת?"

היא סיימה: "אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תיסע בשבת ואין ממשלה שתיקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בתגובה להחלטתה, מסר: "מרב מיכאלי, שדרדרה את מפלגת מפא״י ההיסטורית לגבולות אחוז החסימה ומהווה סמל הכישלון בכל נושאי התחבורה ומכת הפקקים בישראל, מנסה להיאחז בקרונות הרכבת הקלה כדי שזו תעביר אותה את אחוז החסימה, תוך כדי דריסת השבת והזהות היהודית של המדינה. בושה!"

הוא הוסיף: "כדאי שתדע, שכל מי שניסה לפגוע בשבת נחל כישלון חרוץ! בקרוב ובעזרת ה' נחזור לממשלה ונשליך את כל ההחלטות המקוממות של השרה מיכאלי לפח האשפה של ההיסטוריה. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו של המדינה וכבוד השבת, כפי שרוב הציבור בישראל רוצה".

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, לשעבר השר לשירותי דת, מסר תגובה יותר מתונה למהלך: "הסטטוס קוו הוא ממש לא קדוש אבל את ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים אלא רק בהסכמות רחבות. אסור לתת לגורמים קיצוניים משני הצדדים לנהל את בסיס ההסכמות הלאומיות".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת

Back to top button