לבנוןמבזקים

הקרב על האסדה | נתניהו: "ההסכם לא יחייב אותנו", גנץ: "ביבי, אל תפריע"

לאור הסכם הגבול הימי המתגבש בין ישראל ולבנון בתיווך אמריקאי, תקפו גורמי הימין באופוזיציה את ממשלת גנץ-לפיד על כך שהם עושים מהלך כה משמעותי בתקופת ממשלת מעבר.

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הוציא הבוקר (ראשון) מכתב לראשי מפלגות הימין – בנימין נתניהו, אריה דרעי, משה גפני ויצחק גולדקנופף (אגודת ישראל) – ובו קריאה לא להכיר בהסכם זה.

במכתבו מציין סמוטריץ' כי: "ההסכם אמור להדיר שינה מעינינו. על פניו, לפיד נכנע באופן טוטלי לאיומי חיזבאללה ומעניק לממשלת לבנון את מלוא דרישותיה הטריטוריאליות והכלכליות. מדובר בהסכם שפוגע בשטחה הטריטוריאלי של ישראל, פוגע באינטרסים הכלכליים שלה, ויזרים לחיזבאללה מיליארדים רבים של כספי גז שישמשו להמשך ההתעצמות והטרור נגד מדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב סמוטריץ' כי ההסכם עתיד להיחתם במחטף, על ידי ממשלת מעבר חסרת רוב בכנסת ובעם, וללא אישורו בכנסת או במשאל עם בניגוד להוראות חוק היסוד.

לסיום כתב סמוטריץ': "אני סבור שעלינו להודיע כולנו בצורה רשמית לכל הגורמים הבינלאומיים הנוגעים בדבר כי לשיטתנו מדובר בהסכם חסר תוקף שלא יוכר ולא יכובד על ידינו בממשלת המחנה הלאומי שנקים בעזרת השם לאחר הבחירות. להודעה מוקדמת כזו, בטרם החתימה, ישנה משמעות גדולה ליכולת המשפטית וללגיטימציה הבינלאומית שלנו לפעול כאמור עם כינון הממשלה הבאה ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כמובן תקף גם הוא את מחנה לפיד-גנץ, ולאחר ישיבת ממשלה בה לפיד בירך על ההסכם המתגבש, הוציא נתניהו הודעה לתקשורת שבה אמר כי: "אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".

ראש הממשלה לפיד ענה לו בתגובה: "נתניהו, עשר שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".

גם שר הביטחון גנץ השיב אש: "ביבי, אל תפריע. רק שיקולים פוליטיים חסרי אחריות מובילים אותך. אנחנו נמשיך לדאוג לאינטרסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל, באחריות ובממלכתיות".

אסדת גז. ארכיון. צילום: המועצה האזורית חוף הכרמל

 

Back to top button