צרכנות

איך תבחרו את היהלום עבור טבעת האירוסין?

קרדיט תמונה FREEPIK

אנשים רבים בוחרים טבעות אירוסין לפי מראה הטבעת מבלי לשים לב כלל לערכו של היהלום, אך חשוב כן לבצע את הבדיקה הזו ולא בשביל לדעת האם קניתם לבת זוגכם יהלום יקר, אלא בשל העובדה שיהלומים אינם נהרסים והם בעלי ערך כספי גבוה ממש כפי שנכס נדל"ן הוא בעל ערך כספי. בדיקת יהלום הטבעת לפני רכישה יעזור לכם לדעת את ערכו ולבחון גם את עלותו אל מול הערך שלו. בכתבה הבאה נסביר על הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור את יהלום הטבעת.

לבקש תעודה גמולוגית

כאשר אתם רוכשים טבעת אירוסין עם יהלום או אבן יקרה, חשוב שתבקשו מהיהלומן לראות את התעודה הגמולוגית שלהם. זוהי תעודה בינלאומית, מסמך בירוקרטי המאשר שהיהלום נבדק, שהוא אמיתי ושאלו הנתונים שלו.

בעת קריאת התעודה, תוכלו להסתכל על מספר פרמטרים שמצוינים בה:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • סוג האבן – לא רק ליהלומים יש תעודות גמולוגיות, אלא גם לאבנים יקרות. בתוך התעודה תוכלו לקרוא האם מדובר באבן חן יקרה או ביהלום.
  • מידות היהלום – בתוך התעודה יצוין משקלו בקראט של היהלום וגם גודלו. יהלומים עם קראט גבוה ומידות גדולות יהיו יקרים יותר כי הם פחות נפוצים בטבע.
  • דירוג ניקיון – כחלק מהתעודה יצוין עד כמה היהלום נקי מפגמים. את הפגמים לא ניתן לראות בעין רגיל, אלא רק במעבדה. ככל שהוא יותר נקי מפגמים, כך העלות גבוהה יותר.
  • צבע – יהלומים מגיעים בצבעים בסקאלה של לבן שקוף – עד צהוב אטום. ככל שהיהלום שקוף יותר, כך עלותו תהיה גבוהה יותר. שקיפות היהלום מאפשרת לאור להיכנס אליו וכך הוא מחזיר אליכם נצנוץ. יש גם יהלומים צבעוניים שהם יותר אטומים או יותר שקופים והם נסחרים אחרת במחירים בשל נדירותם.
  • חיתוך היהלום – חיתוך היהלום הוא למעשה הצורה שלו. יש מספר צורות מקובלות, כאשר אלו שיותר קשה להגיע לחיתוך שלהם, שיש יותר בזבוז של חומר כתוצאה מהחיתוך ושהחיתוך יותר זוויות, יהיו יותר יקרים.
  • שיוף – מידת הפוליש שהתבצעה על היהלום. ככל שעבודת השיוף יותר גדולה, כך העלות תעלה.

יש עוד פרמטרים אשר מגדירים את ערך היהלום והם נמצאים בתוך התעודה, אך אם אתם רוצים לשים דגש, הפרמטרים שציינו הם אלו שכדאי להסתכל עליהם. בעזרת פרמטרים אלו המצוינים בתוך התעודה, תוכלו להעריך מול איזה יהלום אתם עומדים ולהבין את הערך שלו. זכרו, ערך היהלום נשאר כל הזמן כי הוא החומר הכי קשה בעולם והוא לא נשבר או נשרט כך סתם וללא התערבות מכאנית. 

Back to top button