צרכנות

איך לטפל בבעיית רטיבות לאחר הצפה

קרדיט תמונה: FREEPIK

אחת מהסכנות הגדולות שרובצות לפתחם של בתים רבים היא רטיבות תת רצפתית. רטיבות זו מתרחשת כאשר יש מים הלכודים מתחת לריצוף, במצע התת רצפתי אשר מורכב לרוב מסומסום או חול.

במצב זה המים לכודים – במובן המילולי ביותר – במצע התת רצפתי, היות ואין להם לאן להתנקז או להתאדות. אם הרטיבות התת רצפתית אינה מטופלת בזמן היא עלולה לגרום לבעיות רבות בתשתית הבית, כגון: התעוותות של פרקטים ומשקופים, קירות מתפוררים ו\או עם כתמי עובש, עובש וריחות לא נעימים המתפשטים ברחבי הבית ונזקים נוספים אחרים.

כיצד מתרחשת רטיבות תת רצפתית?

ישנם מספר גורמים אפשריים היכולים לגרום להתפתחות של רטיבות תת רצפתית.  במרבית המקרים מצב זה נוצר עקב איטום לקוי של החדרים הרטובים במבנה (כגון השירותים, חדר האמבטיה או המטבח), או עקב מפגע בצנרת שמתחת לרצפה המוביל לנזילה המחלחלת אל מתחת לריצוף. לפעמים ניתן לחשוד בקיום הבעיה בקלות, כמו למשל במקרה של הצפה גלויה, ולעיתים הנזילה מתרחשת במקום סמוי מן העין ולוקח זמן עד שמבינים כי קיימת בעיית רטיבות. כך או כך, ברגע שהמים נלכדים במצע התת רצפתי דרכי הטיפול בבעיה נהיות מורכבות יותר ומצריכות אנשי מקצוע, וככל שההמתנה מתארכת כך גם גדלה רשימת הנזקים. לכן בכל מקרה של חשד לרטיבות תת רצפתית יש לפעול במהירות, ולא פחות חשוב – ביסודיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ייבוש תת רצפתי – פתרון אלגנטי לבעיה לא פשוטה.

בעבר, דרכי הטיפול ברטיבות תת רצפתית כללו פגיעה משמעותית בריצוף המבנה, וגרמו לנזקים כספיים לא מבוטלים ופגיעה קשה בשגרת החיים של דרי הבית. כיום קיים פתרון מתקדם וידידותי הרבה יותר לייבוש רטיבות תת רצפתית. במקום לעקור את כלל המרצפות, או להחליף את כלל המצע התת רצפתי, עורכים קידוחים בקוטר קטן וכמעט בלתי נראה לעין, ודרכם מעבירים צינורות אל המצע התת הרצפתי. לאחר מכן משתמשים במשאבה מיוחדת אשר שואבת את הלחות מהמצע.

בדיקת רטיבות – לוודא שהבעיה נפתרה

לאחר הייבוש התת רצפתי, מומלץ לבצע בדיקת רטיבות מתחת לריצוף על מנת לוודא כי אין יותר מים לכודים מתחת לריצוף.  בבדיקה זו דוגמים חלק ממצע הריצוף, בין אם מדובר בחול או בסמסום, ושולחים את החומר למעבדה מיוחדת שבה נערכת בדיקה הקובעת את אחוז הרטיבות במצע. התוצאות, אשר מתקבלות לאחר כיממה, הן אלו שיעידו האם הייבוש התת רצפתי התבצע בהצלחה – אם יש פחות משישה אחוזי לחות במקרה של מצע חול, או פחות משלושה אחוזי לחות במקרה של מצע סומסום – נוכל לנשום לרווחה ביודענו כי הבעיה נפתרה.

היו ערניים!

הדרך הטובה ביותר להימנע מהנזקים המצטברים היכולים להיגרם עקב הצפה או רטיבות תת רצפתית, היא לשמור על ערנות ולשים עין לסימנים העלולים להעיד על נזילה סמויה, כגון חשבון מים מנופח במיוחד, קילוף צבע מהקירות, כתמי עובש או ריח של טחב. ככל שתקדימו להבחין בבעיה כך תוכלו להזמין אנשי מקצוע שיטפלו בה לפני שייגרמו נזקי רטיבות  משמעותיים וקשים יותר לטיפול.

Back to top button