מבזקיםפוליטי / מדיני

סערה בתנועה הקיבוצית: בן גביר יערוך כנס בקיבוץ איילת השחר

לאחר שסחף את תלמידי תיכון בית הספר "בליך" וביקורו במקום עורר סערה ציבורית, ח"כ איתמר בן גביר ממשיך לפרוץ דרך בפניה לקהלי יעד מפתיעים. ביום חמישי הקרוב צפוי ח"כ בן גביר לקיים כנס בקיבוץ איילת השחר שבעמק החולה בהשתתפות מאות קיבוצניקים מקיבוצי הצפון – מה שמעורר כבר כעת סערה בקרב בכירי התנועה הקיבוצית.

בן גביר הוא לכאורה אכן לא הדמות הטבעית שמצפים לפגוש תושבי איילת השחר; מעיון בתוצאות הבחירות לכנסת ה-24 עולה, כי המפלגות המובילות בשיעורי ההצבעה בפער ניכר בקיבוצים היו העבודה, יש עתיד, כחול לבן ומרצ, כאשר בן גביר זכה במקום ל-2 קולות בלבד. אלא שכעת גל הפופולריות הגואה של בן גביר, מאיים לחדור גם למעוזי השמאל השמורים ביותר. סיור הברים שערך בן גביר לאחרונה בדיזינגוף בתל אביב, הוכיח כי לבן גביר פופולאריות גבוהה גם בקרב קהלים שנחשבו פעם לרחוקים ממנו.

בעוצמה יהודית מסבירים, כי הכנס יתקיים על רקע דרישה רחבה שהגיעה אליהם מקרב תושבי הקיבוצים שבצפון, כחלק מסחף המצביעים לעבר חבר הכנסת בן גביר. בכנס ישתתפו מאות מתושבי הקיבוצים שבאיזור שכבר אישרו את השתתפותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשר לניסיונות הבכירים בתק"מ למנוע את קיום הכנס, מסר ח"כ בן גביר: "אני מבין שיש מי שמרגיש ש'הזיזו לו את הגבינה', אבל נגמרו הימים בהם סותמים לימין את הפה. לאהדה הגדולה שאנו מרגישים יש מוחשיות גדולה בשטח, בקרב קהלים גדולים חדשים – כולל גם בקרב הקיבוצים, שסובלים בין היתר מהטרור החקלאי ומרפיסות ממשלת ישראל."

"רבים מהם מתפכחים מהזיות השמאל ועוברים לעוצמה יהודית, שמהווה הסמן הימני האידאולוגי המובהק בכנסת, ומזכירה את הנחישות היהודית של מייסדי המדינה מקרב התנועה הקיבוצית. אני מזמין את כולם להשתתף בכנס שיתקיים, גם אם זה גורם לגורמים בתנועה הקיבוצית לנוע באי נוחות בכיסאם". הוסיף בן גביר.

ארכיון. ח"כ איתמר בן גביר. צילום: מנהלת הר הבית

Back to top button