מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ המחנה הממלכתי: "לא נסתמך על המשותפת לא מבפנים ולא מבחוץ"

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, התראיין היום (שני) לגיא פלג ואריה אלדד ב-103FM. הוא דיבר על האופציות הפוליטיות להקמת ממשלה ועל הסכם הגבול הימי עם לבנון.

פלג ואלדד ציינו כי ראש הממשלה יאיר לפיד נשאל בריאיון ל-"כיכר השבת" אם יסתמך על הרשימה המשותפת בהקמת הממשלה הבאה ואמרו כי מתוך דבריו "זהו תסריט שבא בחשבון". הם שאלו את כהנא לתגובתו והוא השיב כי: "אנחנו בפירוש לא נסתמך על המשותפת לא מבפנים ולא מבחוץ".

לאחר מכן הוא ציין את ההבדלים בין השותפות עם רע"מ לשותפות פוטנציאלית עם הרשימה המשותפת: "רע"מ עשו מהלך, ומי שזיהה את זה ראשון הוא נתניהו. עבאס אמר בצורה אמיצה שהוא מקבל את העיקרון שהמדינה היא יהודית ודמוקרטית. אני לא יודע להגיד לך אם הוא קם כל בוקר ואומר הלל משמחה שיש פה מדינה יהודית דמוקרטית, אבל הוא קיבל את העיקרון. לכן, הם יכולים להיות חלק מהקואליציה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשנשאל בנוגע להסכם המתגבש על הגבול הימי עם לבנון אמר: "אני לא בקיא בפרטי ההסכם […] כל שאני יודע זה שהוא צריך להגיע לאישור הקבינט, ואישור הממשלה. אני סומך על בני גנץ שישמור על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל כשזה יגיע לאישור הקבינט".

בקשר לאיומי נסראללה אמר: "אני לא מציע לאף אחד מאיתנו להתרגש מהאיומים. אנחנו לא מנהלים את המדיניות של מדינת ישראל בהתאם לאיומיו, רחוק מכך. אנחנו פועלים לפי האינטרסים של מדינת ישאל. ההתבטאויות של מר נתניהו הן חסרות אחריות. זה מבטא את כל הדרך שבה הוא מתנהל שבשנים האחרונות".

ארכיון. צילום: שריה דיאמנט

Back to top button