חדשות חוץמבזקים

לפחות 53 הרוגים במתקפת טרור באפגניסטן, מהם – 46 תלמידות צעירות

מתקפת טרור שבוצעה ביום שישי במרכז החינוך בבירת אפגניסטן קאבול הותירה לפחות 53 הרוגים. על פי דיווח של האו"ם, לפחות 46 מתוכן הן סטודנטיות צעירות.

משלחת האו"ם כתבה בטוויטר: "עלייה נוספת במספר הנפגעים מהפיגוע בכיתה ברובע האזארה בקאבול ביום שישי: 53 הרוגים, לפחות 46 נערות וצעירות 110 נפצעו. צוות זכויות האדם שלנו ממשיך בתיעוד הפשע: אימות עובדות וקביעת נתונים מהימנים כדי להתמודד עם הכחשה ורוויזיוניזם".

המחבל פוצץ את עצמו בתוך אולם בזמן שמאות נערים ונערות נבחנו בו, כחלק מהיערכותם למבחני קבלה לאוניברסיטה. עדי ראייה סיפרו אמרו שהאולם היה מחולק לשניים, צד של נשים וצד של גברים; המחבל פוצץ עצמו בצד של הנשים. הפיצוץ היה כה חזק עד שגג הבניין הועף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשבת, עשרות נשים מקהילת הזארה – מיעוט שיעי נרדף – הפגינו בקאבול נגד מתקפת הטרור במרכז החינוכי, בו כל כך הרבה נשים מהקהילה נרצחו. הנשים המפגינות קראו קריאות נגד רצח העם של מיעוטים ודרשו את זכויותיהן.

הפיצוץ הזה הגיע כמה ימים לאחר שדווח על פיצוץ סמוך לאזור וואזיר אכבר חאן בקאבול שזכה לגינוי. גם הפיצוץ האחרון מחוץ לשגרירות רוסיה בקאבול עורר סערה עולמית.

סדרת הפיצוצים הזו מגיעה בעת שהטליבאן משלים שנה אחת לשלטונו באפגניסטן לאחר הדחת הממשל האזרחי שנתמך על ידי ארה"ב בשנה שעברה. ארגוני זכויות אדם אמרו שהטליבאן הפר התחייבויות רבות לכבד את זכויות האדם והנשים.

אילוסטרציה. Image by Jeff Kingma from Pixabay

Back to top button