חדשות הארץמבזקים

האם הנושאת ברחמה עובר שאינו שלה פנתה לאם הביולוגית בתחנונים

לפני כשלושה שבועות נחשף מקרה משונה של טעות נוראה: אישה בהריון, שעברה תהליך רפואי הנקרא החזרת העוברים בבית החולים אסותא באשדוד, גילתה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית – החזירו לגופה בהליך הרגיש עובר של אישה אחרת.

הערב (שני) נחשף במהדורת חדשות 12 כי האישה שנושאת ברחמה את העובר ביקשה במכתב מהאם שהיא כנראה הביולוגית לוותר עליו עבורה.

במכתב מבקשת האישה ההרה מהאם הביולוגית להתחשב במצבה המיוחד: "כמו שאת יודעת, העוברית סובלת ממום לב נדיר. עשיתי צנתור ברחם בהרדמה מלאה תוך סיכון חיי, ורק בדרך נס ותושייתם של הרופאים משיבא ומהעולם, שבחרתי להביא, הלב של התינוקת שלי ניצל וגם הלב שלי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

א' – ככל הנראה האם הביולוגית של אותה התינוקת – התראיינה ל-"אולפן שישי" וסיפרה כי היא: "נקלעה לסיטואציה שהיא בלתי אפשרית, אני כבר שבועיים לא יודעת את נפשי. אני הרוסה, ממוטטת. […] אני לא חיה, אני לא מצליחה לתפקד, אני לא אוכלת, לא ישנה […] רק מהמחשבה שזו יכולה להיות התינוקת שלי שהוכנסה בטעות, בטעות נוראית, לאישה אחרת, כשאני ובעלי נמצאים בתהליך כל כך סבוך ומפרך וקשה בניסיון להביא ילד לעולם".

האם ההרה כתבה במכתבה לאם הביולוגית: "מאימא לאימא, שנים של ייסורים עברו עליי עד שנקלטתי להיריון. מאז ששמעתי אותך מדברת ביום שישי, איני יודעת את נפשי. אפילו שאני מאמינה ובטוחה שעם כל הבלגן במעבדה, לא אתם בעלי המטען הגנטי של העוברית שלי – תנו לי שקט".

היא הוסיפה במכתב: "אני מתחננת, הניחי לי ללדת בשקט את פרי בטני. הבנתי שיש לך עוד עוברים, אני מתחננת – תיכנסי להיריון מהם […] תעשי זאת, וכל אחת תלך לדרכה בשקט עם האמת שלה, האהבה שלה לילדיה והאלוהים שישמור על כולנו".

עורך הדין שלה מסר: "מאז שנודע על דבר הטעות חייהם של מרשיי אינם חיים; הם לא ישנים בלילות, הם לא מסוגלים לחזור לאורח חיים תקין […] האופציה למסור את התינוקת לא נשקלה. האם נקשרה בקשר אמיץ עם התינוקת בייחוד לאחר הניתוח המסובך והצנתור שהתינוקת עברה בליבה".

עורגת הדין של ההורים הביולוגיים, אמרה מאידך: "בני הזוג שאני מייצגת חייבים בכל מובן, מעשי ורגשי, לדעת אם הם ההורים. צריך להבין, העובר הזה שהוא אולי שלהם, עוד מעט תינוקת… בכתבה אצלכם בערוץ, הם למדו שמדובר בבת. זה לא איזה עובר שנשכח מהלב שלהם או נשכח באיזה מחסן הקפאה באסותא. זה עובר שהושג בעמל, בטיפולי פריון מפרכים. [..] באמת איך שנחשפה הפרשה, הם הפסיקו הליך שכבר התחיל בהבנה שזה אולי לא העוברים שלהם. אולי הם בכלל של האישה ההרה. אז עכשיו הם מנועים ומושתקים מכל כיוון. זה מצב בלתי נסבל, ואת הספקות האלה חייבים להסיר".

כיוון ששתי הנשים לא מתכוונות לוותר, הסוגיה המורכבת הזו ככל הנראה תובא לפתחו של הרכב מורחב של בית המשפט העליון.

אילוסטרציה. Image by Daniel Reche from Pixabay

Back to top button