מבזקיםמשפטי/פלילי

היועמ"שית לכנסת והיועמ"שית לממשלה חלוקות בעניין התמודדות ח"כ שיקלי

היועצת המשפטית לכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, הגישה היום (חמישי) את עמדתה לעניין ערעורו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי בפני בית המשפט העליון, על ההחלטה לפסולו מלהתמודד ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-25.

בתמצית מציינת התגובה, כי עמדתה של היועצת המשפטית הכנסת הינה כי על מנת שהתפטרות תהייה בסמוך לפרישה, ככלל נדרש חבר הכנסת שמעוניין להתפטר או לערער לעשות כן תוך פרק זמן קצר, שאם לא כן הוא מסתכן בכך שוועדת הבחירות תבחן את מועד התפטרותו, ופעילותו בתקופת הביניים.

במקרה זה, ערעורו של חבר כנסת שיקלי הוגש פרק זמן לא מבוטל לאחר החלטת ועדת הכנסת, ולפיכך יש בהתנהלותו טעם לפגם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם, היא מציינת מנגד, כי חוק הכנסת שמקנה זכות ערעור, לא קובע את פרק הזמן שעל חבר הכנסת להגיש את ערעורו. המערער הגיש את ערעורו כערעור אזרחי בתוך מסגרת הזמנים הקבועה לו ובית המשפט המחוזי אף הוא התייחס לערעור כאל ערעור אזרחי, וניהל אותו בהתאם.

לאור זאת, עמדת היועצת המשפטית לכנסת, לא בלי התלבטות, היא כי בנסיבות המקרה הספציפיות האלה, ועל מנת ליישר קו לעתיד, ניתן יהיה לראות בהתפטרותו מספר ימים לאחר פסק הדין, כהתפטרות בסמוך.

עם זאת, עמדה זו מגודרת למקרה זה, בשל אי הבהירות שהתגלעה. במבט צופה עתיד בכוונת הייעוץ המשפטי לכנסת להציע לוועדת הכנסת לקבוע כללים בנוגע לסדרי הערעור.

עמדה זו של היועצת המשפטית לכנסת מנוגדת לעמדת היועצת המשפטית לממשלה שביקשה מבית המשפט העליון לדחות את הערעור שהגישו עמיחי שיקלי והליכוד על החלטת השופט עמית לפסול אותו מהתמודדות בבחירות הקרובות.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ציינה כי: "יש לפסול את שיקלי, לשופט עמית הייתה סמכות לפעול כפי שפעל".

נוסף על כך, הבוקר הוכרזה הרחבת הרכב השופטים שידונו בערעור, כך שהדיון יתבצע בהרכב מלא של תשעה שופטים.

ארכיון. צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

Back to top button