חדשות חוץמבזקים

מתיחות רבה בין צפון קוריאה, דרום קוריאה ויפן – תיתכן מלחמה?

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול וראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הסכימו היום (חמישי) במהלך שיחת טלפון, כי יש לשלוח מסר ברור לצפון קוריאה שיהיו השלכות לפרובוקציות שלה, כך אמר משרד הנשיאות של דרום קוריאה.

כזכור, בשלושת הימים האחרונים נורו טילים בליסטיים מצפון קוריאה לעבר יפן; בשני בבוקר טילים בליסטיים של צפון קוריאה עברו מעל יפן ונפלו באוקיינוס השקט במה שהוגדר תחילה כטעות פזיזה בניסוי טילים בליסטיים של המדינה הדיקטטורית. אולם כאשר אירוע זה חזר שוב הבוקר (במהלך הלילה בשעון ישראל) וטילים בליסטיים של צפון קוריאה שוב שוגרו לכיוון יפן, הפעם לא עברו את האי ונפלו בים יפן, החשד שמדובר באירוע מכוון שנועד לבחון את תגובת יפן ואולי את תגובת ארה"ב, נהיה בולט ביותר.

המנהיגים של יפן, דרום קוריאה ושל מדינות המערב גינו בחריפות את ניסויי הטילים האחרונים של צפון קוריאה כפעולות של פרובוקציה רצינית ואמרו שיש להפסיק פרובוקציה פזיזה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצפון קוריאה הגיבו שאם יפן תפעל כנגדה היא לא תהסס להשיב מלחמה.

לפני זמן קצר דרום קוריאה דיווחה כי 12 מטוסי קרב צפון קוריאנים טסו ליד הגבול שלהם, מה שגרם לה לשגר מטוסי קרב בתגובה.

12 מטוסי קרב צפון קוריאנים החלו לטוס במבנה, ככל הנראה ערכו תרגילי ירי אוויר אל פני השטח, במהלך שנתפס כפרובוקציה נוספת על ידי דרום קוריאה. בתגובה לטיסה של מטוס קרב צפון קוריאני, כ-30 מטוסי קרב דרום קוריאנים המריאו בשביל "להגיב".

עוד מוקדם לדעת כיצד אירוע זה יתגלגל, אך יש בו סיכון רב, שכן צפון קוריאה הינה מדינה דיקטטורית בעלת נשק גרעיני, ובשל הקירבה ביחסים בין יפן, דרום קוריאה וארה"ב, פעולות קיצוניות של קים ג'ונג און מנהיג צפון קוריאה עלולות לגרור גם את ארה"ב לתגובה.

צבא דרום קוריאה דיווח לאחרונה כי מטוסי הקרב של צפון קוריאה חדרו לשטח האווירי "המפורז" בין המדינות.

ארכיון. צילום: סוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה (KCNA)

Back to top button