מבזקיםמשפטי/פלילי

"שלום עליך אדוני השהיד": בן 18 מואשם בהסתה והזדהות עם ארגון טרור

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד איהם אבו ג'ומעה כבן 18, תושב ירושלים, המייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור ולאלימות, וזאת לאחר שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינת ברוכי יריב, הנאשם החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "האינסטגרם" ופרסם קריאות בערבית שיש בהן משום גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. התכנים אותם העלה לחשבון האינסטגרם זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו. כך למשל, לפני כשבועיים ביצע המחבל מחמד אוסאמה אבו ג'ומעה, בן משפחתו של הנאשם, פיגוע דקירה בצומת שילת.

המחבל נורה ונהרג על ידי כוחות הביטחון. באותו יום ולאחר הפיגוע, פרסם הנאשם בחשבון האינסטגרם תמונה משותפת לו ולמחבל וכתב בצד התמונה: "שלום עליך אדוני השהיד, שלום שמתאים לאומץ שלך ולנועזות שלך. לך לשלום השהיד מחמד אבו ג'ומעה, התהילה לך". בנוסף, על פי כתב האישום, הנאשם נעצר על ידי המשטרה וכאשר ביקשו ממנו השוטרים להזדהות הוא הזדהה בשם בן דודו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הסתה לאלימות, הסתה לטרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור, התחזות לאדם אחר והפרעה לשוטר. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטים נגדו.

כתב אישום איהם אבו גומעה
אילוסטרציה

Back to top button