חדשות הארץמבזקים

"דודה שושנה שלנו": נתניהו ספד לשופטת העליון בדימוס

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ספד לפני זמן קצר (שישי) לשושנה נתניהו, שופטת בית משפט העליון בדימוס ואשתו של דודו אלישע.

"משפחתי ואני חשים כאב כפול עם פטירתה של שושנה נתניהו ז"ל" פתח נתניהו את דבריו והוסיף, "ראשית, על לכתה מאיתנו של דודה אהובה, שהייתה מעמודי התווך של משפחתנו. שנית, על הסתלקותה של משפטנית מן השורה הראשונה, שתרמה רבות למערכת המשפט ולגופים אחרים בישראל. שושנה הגיעה לגיל מופלג כשמאחוריה מסכת חיים עשירה. היא עלתה ארצה ב-1924 ופילסה את דרכה המקצועית בנחישות ובכישרון. בצד זאת הקימה עם דודי היקר, פרופ' אלישע נתניהו ז"ל, שהיה מתמטיקאי בעל שם עולמי, משפחה חמה ואוהבת."

"רדיפת הצדק הנחתה את שושנה בשבתה על כס המשפט. פסקי הדין שיצאו מתחת ידיה בבית משפט השלום, בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון התאפיינו בניתוח יסודי ומעמיק של הסוגיות שעל הפרק. בד בבד היא תמיד ראתה את האדם שניצב לפניה, מתוך גישה אנושית ונועם הליכות. מדינת ישראל הייתה יקרה מאוד לליבה של שושנה. גם מעבר לתחום המשפט, היא ביקשה לתרום ליעילותן של מערכות אקדמיות וציבוריות כשלנגד עיניה טובתם של כל אזרחי המדינה. בשם כל המשפחה אני שולח תנחומים לבני דודיי היקרים – נתן ודני נתניהו על לכתם של אמם האהובה, דודה שושנה שלנו. יהי זכרה ברוך." אמר נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

Back to top button