מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ בפנייה לראש הממשלה: העבר את חקירת ההצתה לידי השב"כ

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז, שיגר היום (שישי) מכתב לראש הממשלה, יאיר לפיד, בו ביקש כי את חקירת הצתת 'משק דור' במחולה והצתות נוספות שהתרחשו לאחרונה, יבצע שירות הביטחון הכללי.

במכתבו כתב מעוז: "בתקופה האחרונה התרחשו מספר שריפות ע"י טרור ערבי חקלאי על רקע לאומני בישובים בצפון ובדרום, אשר מעבר לסיכון החיים של עשרות אזרחים, הובילו לנזקי רכוש בהיקפים גבוהים ביותר, בין השאר במטרה של הטלת אימה ופחד על בעלי הקרקעות. רק שלשום, במהלך יום הכיפורים, נהרס מפעל חיים שלם של משפחה מהמושב מחולה בבקעת הירדן. הבוקר פורסם בכלי התקשורת כי בקרב בכירי המשטרה וכב"א מתחזקת הערכה כי שריפה זו ארעה כתוצאה מהצתה זדונית, ככל הנראה על רקע לאומני. אציין כי בעבר, בתאריך 18/8/21, בעת ההצתה הגדולה שאירעה בהרי ירושלים ,פניתי לראש הממשלה דאז נפתלי בנט, לאחר שגם אז התחזקה הערכה כי מדובר בהצתות מכוונות וביקשתי את התערבות השב"כ בחקירת האירועים."

עוד נכתב כי "במכתבי ציינתי את הדו"ח שהוציא בעבר ראש מחלקת חקירות ברשות לכבאות והצלה, שבו נקבע כי רוב השריפות המשמעותיות בשנים האחרונות נגרמו מהצתות מכוונות על ידי ערבים. אכן, ישנן גם הצתות שנגרמות מפגעי מזג אוויר או בשגגה, אך נדרשת בדיקה מקצועית לגבי מעורבות של מניעים לאומניים ומעשי טרור באירועים האחרונים, אירועים שמעבר לנזקים הכלכליים שלהם, יכלו חלילה לגרום גם לפגיעות בנפש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, כתב מעוז: "הגוף הממונה במדינת ישראל על חקירת מקרי טרור הוא שירות הביטחון הכללי. רק שירות הביטחון הכללי יוכל לחקור את האירוע בצורה ראויה ולהוציא את האמת לאור. רק חקירה מקיפה של השב"כ תוכל לקבל את אימון הציבור. אני משוכנע שהציבור דורש לדעת את האמת ולכן אני קורא לך להעביר מיידית את חקירת השריפה במושב מחולה ובמקומות אחרים בהם עלה החשש כי בוצעו ממניעי טרור חקלאי, לידי שירות הביטחון הכללי, ולפרסם את תוצאותיה ללא דיחוי מיד כשתסתיים. אודה להתייחסותך המהירה".

הצתה אש שריפה
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button