חדשות חוץמבזקים

מכה קשה לרוסיה: משאית התפוצצה על גשר חצי האי קרים ומוטטה את חלקו

גשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים התמוטט היום (שבת) באופן חלקי עקב פיצוץ משאית תופת על הגשר.

המשאית שהתפוצצה גרמה להתקלחותם של שבעה קרונות רכבת שנשאו עמם נפט, בגשר הרכבת שבנוי מעל הכביש למכוניות.

זהו הגשר הארוך ביותר באירופה, באורך כ-19 ק"מ, רוסיה בנתה אותו לאחר סיפוח חצי האי קרים ב-2014. בכירים אוקראינים איימו להרוס את הגשר מאז שנבנה ב-2018.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגשר שימש כקו אספקה מרכזי מרוסיה לחצי האי קרים ברכב או ברכבת. לרוסיה יש לפחות תריסר מתקנים צבאיים בחצי האי, ומקורות מודיעין מערביים טוענים שזה נותר מוקד לוגיסטי חיוני למלחמה של רוסיה באוקראינה. הגשר גם הפך את הגישה של ספינות הצי האוקראיני לים אזוב לכמעט בלתי אפשרית.

נטילת אחריות לפיצוץ עשויה להיחשב כהסלמה אוקראינית, במיוחד לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשבע ששטחים אוקראינים שסופחו בכוח יהיו רוסיים "לנצח". הוא גם איים להשתמש בנשק גרעיני כדי להגן על אדמה שהוא רואה כרוסית.

כיבוש מחדש של קרים נותר יעד עבור קייב לאורך כל המלחמה.

שעות לאחר פיצוץ הגשר, משרד ההגנה של רוסיה הודיע ​​כי הגנרל סרגיי סורוביקין, מפקד חיל האוויר, יפקד מעתה על הכוחות הרוסיים הנלחמים באוקראינה. סורוביקין הוא מפקד ותיק שהוביל את המשלחת הצבאית הרוסית בסוריה ב-2017, שם הואשם בשימוש בטקטיקות "שנויות במחלוקת", כולל הפצצות חסרות הבחנה נגד לוחמים נגד השלטון.

מינויו עשוי להעיד על כך שמוסקבה מבינה שהצבא שלה נמצא בסכנת קריסה באוקראינה, כאשר כוחות קייב מתקדמים בכל ארבעת האזורים שפוטין טוען שסיפח.

ראש כוחות האוויר והחלל הרוסים לשעבר, סורוביקין, נתפס כמי ששיפר את האפקטיביות של הכוחות הרוסיים הנלחמים במזרח אוקראינה.

עם זאת, לסורוביקין יש גם היסטוריה מעוררת מחלוקת הכוללת שתי תקופות בכלא על מכירת נשק לכאורה ועל תקיפה של מפגינים במהלך ההפיכה ב-1991. הוא גם שירת בעבר בטג'יקיסטן ובצ'צ'ניה.

במהלך ניסיון ההפיכה ב-1991 שפתחו אנשי צבא סובייטים קשוחים, סורוביקין, אז קפטן, הוביל אוגדת רובים שנסעה דרך בריקדות שהוקמו על ידי מפגינים פרו-דמוקרטיים. שלושה גברים נהרגו בהתנגשות, כולל אחד שנמחץ.

עם המינוי, ייתכן שהקרמלין מבקש להילחם בביקורת מצד לאומנים שהאשימו את הצבא בניהול לא נכון של המלחמה באוקראינה ובאי שימוש בטקטיקות קשות כדי לנסות לאלץ את ממשלת קייב להיכנע.

אילוסטרציה. Image by Ирина Ермоленко from Pixabay

Back to top button