מבזקיםצבא וביטחון

פיגוע ירי במחסום שועפאט: לוחמת מג"ב במצב אנוש ומאבטח במצב קשה

הערב (מוצ"ש) התרחש פיגוע ירי קשה במחסום שועפאט. המחבל ירה מרכב חולף וברח לכיוון ירושלים.

כתוצאה מהירי שלושה בני אדם נפצעו במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים הדסה בהר הצופים. בהם: לוחמת מג"ב כבת 22 במצב אנוש ומאבטח כבן 25 במצב קשה. במקום טופלה גם צעירה במצב קל.

חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ ומנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם סיפרו: "הגענו במהירות למקום וראינו שני פצועים. העלנו אותם מיד לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבה של הצעירה בשנות ה-20 קשה מאוד ומצבו של הצעיר כבן 25 קשה. טיפלנו במקום גם בצעירה במצב קל מאוד שנפצעה מנתז".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנדב צוות הצלה שלמה בורשטיין שהגיע ראשון למקום הוסיף: "כשהגעתי לזירה, מצאתי שני ישראלים כבני 22 ו-25 עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, כאשר אחת מהם, אישה כבת 22 מחוסרת הכרה. יחד עם פרמדיקים וחובשים נוספים של מד"א, התחלנו מיד לבצע בה פעולות מצילות חיים, אשר כללו, עצירת דימומים פורצים, פעולות החייאה מתקדמות הכוללות עיסויי לב, הנשמות ומתן תרופות מצילות חיים. כאשר במקביל חובשים ופרמדיקים נוספים מעניקים טיפול רפואי מציל חיים לגבר כבן 25 אשר נפצע באורח קשה. לאחר מכן הם פונו על ידי אטני"ם של מד"א לחדר הטראומה בבית החולים הדסה הר הצופים. כמו כן טופלו במקום צעירה נוספת במצב קל שנפגעה מנתז, ומספר נפגעי חרדה נוספים".

הפרמדיקים של מד"א, עקיבא ארליך ואראלי לוי, שהגיעו מהראשונים למקום סיפרו: "הגענו עם הניידות טיפול נמרץ כשבמקום עדיין היה ירי פעיל והתחלנו לטפל בפצועים. התכופפנו ומשכנו את הפצועים אלינו וחילצנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה".

כוחות משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירת האירוע וכוחות נוספים לרבות כוחות מיוחדים ומסוק היחידה האווירית במשטרה, עורכים סריקות אחר החשוד במעשה במעגלים רחבים.

המצוד אחר המחבל עדיין נמשך ועל פי החשד הוא נוהג בטויוטה קורולה בצבע לבן.

כמו כן, דווח על אירוע ניסיון דריסה בא-טור בירושלים, כאשר החשד הוא שמדובר באותו מחבל באירוע מתגלגל. דווח כי לוחמים ירו לעבר הרכב הנמלט.

צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות "צוות הצלה"

תגובה אחת

  1. הקוראן הקדוש הטיף שסופם של היהודים יהיה בפלסטין בידי המוסלמים, אז האם היום הזה מתקרב? ומה הסימן שלו? האם זה יהיה בזמן המהדי ובזמן ישוע עליו השלום?
    תשובה
    השבח לה', ותפילות ושלום על שליח ה', ואחרי: 1: קץ היהודים בידי המוסלמים הוא בלתי נמנע, והידיעה על כך דווחה על ידי שליח ה', יהי רצון ה'. תפילות עליו השלום, בחדית' שמסופר על ידי בוכרי ומוסלמי בסאהים שלהם בסמכות אבו חוריירה, יהי רצון אלוהים ממנו, ברשות הנביא, יהי רצון תפילות ה' ושלום עליו. אמר: "השעה לא תבוא עד שתילחם ביהודים עד שהאבן מאחוריו תגיד היהודי, 'בוא, הו מוסלמי!' זה יהודי מאחורי, אז הרוג אותו." ובנוסח המוסלמי: "לא תבוא השעה עד שתילחם ביהודים, עד שיסתתר היהודי מאחורי אבנים ועצים, אז הוא אומר: אבן ועצים: הו מוסלמי, הו עבדאללה, היהודי הזה מאחורי, אז בוא. ולהרוג אותו, חוץ מהגרקאד". 2: אין התייחסות בטקסטים של הסיפורים לפלסטין בפרט. נראה שהעניין הוא כללי ומקיף בפלסטין ובמקומות אחרים. 3: לא ניתן לקבוע את הזמן קרוב או רחוק

Back to top button