מבזקיםפוליטי / מדיני

"גירוש משפחת המחבל הוא עניין של חיים ומוות ועל כן יש לבצע אותו במיידי"

שרת הפנים, איילת שקד, פנתה ביום חמישי האחרון (06.10) לשר לביטחון פנים, עמר בר לב ועדכנה אותו כי בהמשך לסיכום עימו, הודיעה למשפחת המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע בארמון הנציב שהם נדרשים לצאת באופן עצמאי לשטחי הרשות, לאחר שהשרה החליטה לשלול את מעמדם בישראל, ואם לא, יגורשו בכוח.

יום חמישי היה המועד האחרון ליציאתם באופן עצמאי. מאחר והדבר לא קרה, השרה שקד דורשת מהשר בר לב לגרש את המשפחה בכוח ובאופן מיידי ולהקצות את כל הכוחות הנדרשים לכך.

תכלית הגירוש היא יצירת הרתעה אל מול הטרור שמרים את ראשו כנגד אזרחי ישראל. כעת, לאור המצב הביטחוני ההרתעה נדרשת פי כמה. בעניין הזה, השב"כ רואה עין בעין את עמדת שרת הפנים ותומך בהחלטה לגרש את משפחת המחבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת הפנים, איילת שקד: "לפני כשלושה שבועות התרעתי בפני הממשלה כי מכסת הניסים אוזלת והימים ספורים עד לאסון הבא. לצערי, הוא התרחש אמש בפיגוע שהתבצע על ידי מחבלים ארורים במחסום שועפט והבוקר אנחנו מתבשרים על מותה של נועה לזר, לוחמת צה"ל שנפלה בעת שעמדה על משמר ירושלים. גירוש משפחת המחבל הוא עניין של חיים ומוות ועל כן יש לבצע אותו במיידי. כולי תקווה כי פעולה מהירה זו תביא להגברת הביטחון של אזרחי ישראל ולהרתעת כל מי שיעלה בדעתו לפגוע בהם בתקופה מתוחה זו או בעתיד".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button