חדשות חוץמבזקים

מתקפת טילים מסיבית על בירת אוקראינה: לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-24 נפצעו

רוסיה פתחה הבוקר (שני) במטח של עשרות טילים לעבר ערים רבות באוקראינה כולל במרכז העיר קייב, שם נהרגו לפחות שמונה בני אדם.

המתקפה המסיבית שנמשכה שעות החלה יום לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את הפיצוץ שאירע בשבת על הגשר הענק המחבר את רוסיה לשטחה המסופח של קרים כ"מעשה טרור" שביצעו הכוחות המיוחדים של אוקראינה.

רוסטיסלב סמירנוב, יועץ למשרד הפנים האוקראיני אמר כי "על פי מידע ראשוני, לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-24 נפצעו רק באחת מהתקיפות בקייב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הירי המתמשך פגע באזורי מגורים ובמתקני תשתית קריטיים בערים הגדולות באוקראינה, מה שמעיד על הסלמה חריפה במלחמה של רוסיה, זאת על רקע מתקפת נגד של האוקראינים בשבועות האחרונים.

רוסיה כמעט שמונה חודשים תוקפת את אוקראינה והקרמלין נרתע מכישלונות משפילים בשדה הקרב באותם אזורים שפוטין מנסה לספח.

הרוסים תקפו הבוקר גם את גשר "הידידות בין העמים" בקייב, בירת אוקראינה

ברובע שבצ'נקו של הבירה קייב נשמעו פיצוצים עזים משעות הבוקר. ראש העיר ויטלי קליצ'קו ציין כי הטילים שנורו לעבר העיר פגעו ליד רובע הממשלה, שם נמצא הפרלמנט ונקודות ציון מרכזיות אחרות. כמו כן מגדל משרדים ממשלתי ניזוק באופן משמעותי ורוב החלונות הכחולים שלו התנפצו.

תושבים נראו ברחובות עם כתמי דם על ידיהם ובגדיהם. צעיר נראה לבוש ז'קט כחול כשהוא יושב על הארץ ותחבושת על ראשו וגם אישה עם תחבושת על ראשה וכתמי דם על החלק הקדמי של חולצתה. מספר מכוניות ניזוקו או נהרסו כליל וקולות אזעקה נשמעו ברחבי העיר שוב ושוב.

הרכבת התחתית של קייב הפסיקה לפעול ואנשים הסתתרו בתחנות ותפסו מחסה. אספקת החשמל והמים נעצרה במקומות רבים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הכוחות הרוסיים שיגרו עשרות טילים ומזל"טים שיוצרו על ידי איראן נגד אוקראינה.

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר כי 75 טילים נורו נגד מטרות אוקראיניות, כאשר 41 מהם נוטרלו על ידי מערכות ההגנה האוויריות.

המטרות היו כנגד אזורים אזרחיים ומתקני אנרגיה ב-10 ערים, אמר זלנסקי בסרטון וידאו שפרסם, "הם (הרוסים) בחרו בזמן הזה ובמטרות אלה על מנת להסב את מירב הנזק", אמר.

כלי התקשורת באוקראינה דיווחו על פיצוצים במספר מקומות אחרים, כולל בעיר לבוב שבמערב המדינה, שהייתה מקלט לאנשים רבים שנמלטו מהלחימה במזרח, כמו גם בחרקוב, טרנופול, חמלניצקי, ז'יטומיר וקרופניצקי.

חיילים רוסים באוקראינה

Back to top button