חדשות חוץמבזקים

לפחות 11 הרוגים במתקפה מסיבית על אוקראינה, מנהיגי העולם מגנים את רוסיה

לפחות 11 בני אדם נהרגו היום (שני) ועשרות נוספים נפצעו בגל התקפות רוסי מסיבי נגד ערים ברחבי אוקראינה, כולל הבירה קייב.

רבים מהמקומות שנפגעו על ידי טילי שיוט ומל"טים מתאבדים במהלך היום, נראו כאתרים אזרחיים או תשתיות מרכזיות, כולל רשת החשמל במדינה. המטרה היא ככל הנראה להטיל אימה על האוקראינים.

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי ארצו "מתמודדת עם טרוריסטים" והאשים את רוסיה בתקיפת מתקני כוח ואזרחים: "הם בחרו בכוונה זמן כזה, מטרות כאלה, כדי לגרום כמה שיותר נזק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, אמר שהוא "מזדעזע עמוקות" מהתקיפות האוויריות של רוסיה. דובר האו"ם סטפן דוז'ריק אמר כי ההתקפות: "מהוות עוד הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת של המלחמה וכמו תמיד, אזרחים משלמים את המחיר הגבוה ביותר".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, גינה את התקפות הטילים ה-"איומות וחסרות ההבחנה" של רוסיה על מטרות אזרחיות באוקראינה. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי היא "מזועזעת ונחרדת" מהתקיפה הרוסית על אוקראינה. מקבילה למועצה האירופית, צ'רלס מישל, קרא באופן חד משמעי לפעולותיה של רוסיה היום פשעי מלחמה.

הנשיא זלנסקי ניהל שיחות חירום עם שגרירת ארה"ב בקייב, ברידג'ט ברינק, עקב המתקפות.

שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב אמר ביום היום בפנייה למערב: "התגובה הטובה ביותר לטרור הטילים הרוסי היא אספקת מערכות נגד מטוסים ונגד טילים לאוקראינה – הגנו על השמים מעל אוקראינה! זה יגן על הערים שלנו ועל האנשים שלנו. זה יגן על עתידה של אירופה. יש להעניש את הרוע".

גם ראש הממשלה יאיר לפיד גינה את המתקפות של רוסיה היום: "אני מגנה בחריפות את ההתקפות הרוסיות על האוכלוסייה האזרחית בקייב ובערים אחרות ברחבי אוקראינה. אני שולח את תנחומינו הכנים למשפחות הקורבנות ולעם האוקראיני".

אילוסטרציה

Back to top button