לבנוןמבזקים

האם הסכם הגבול הימי עם לבנון ייחתם כבר בימים הקרובים?

מקורות בלבנון דיווחו היום (שני) כי הסכם הגבול הימי בין לבנון וישראל ייחתם ב-20 באוקטובר.

גורמים מדיניים בישראל הבהירו הערב כי טרם עודכנו רשמית בזה אך בהחלט הצטמצמו הפערים. ככל הנראה לבנון חזרה בה מההערות המהותיות שישראל דחתה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו חזר לתקוף את ממשלת לפיד על הניסיון לחתום על הסכם זה ואמר: "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואיראן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל".

הגנה על ההסכם הגיעה מכיוון פחות צפוי. שר התרבות והספורט חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, משקיף בקבינט המדיני ביטחוני, כתב בתגובה לאמירות המגיעות מהאופוזיציה: "כל מי שחושב שיש משמעות לאמת צריך להיות מודאג. כל מי שמסתייג משקרים, בוודאי מפיהם של נבחרי ציבור, צריך להיות מוטרד. מתפתחת כאן תרבות של שקר, שבימים האחרונים הגיעה אפילו לתחום של ביטחון ישראל. כל פעם נחצה גבול חדש".

הוא המשיך: "אפשר לתמוך בממשלה ואפשר להתנגד לה. אפשר לתמוך בהסכם ימי עם לבנון ואפשר להתנגד. אבל בחייאת, אי אפשר לשקר שוב ושוב. או מתברר, שבעצם אפשר. כל גורמי הביטחון תמימי דעים שהמתווה הבסיסי של ההסכם הימי בין ישראל לבנון הוא טוב לביטחון ישראל, יציל חיי ישראלים וישפר את מצבנו האסטרטגי בצורה משמעותית. כן ככה בדיוק. חד משמעית. הקשבתי לסקירות הארוכות שלהם ולניתוח חומרי המודיעין שלהם. הם לא השאירו מקום לספק. אפשר לחלוק גם על גורמי הביטחון, אבל צריך לגבות עמדות בנתונים, בעובדות, במידע".

הוא הוסיף: "יש כאלה שמצטטים את נסראללה ומוציאים סרטונים שזה רע לישראל. אני ישבתי בקבינט המדיני-בטחוני ביום חמישי האחרון עם הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ ועוד שורה של גורמי ביטחון והם אמרו שזה טוב לישראל. אני מאמין לאנשי הביטחון שלנו. עצוב שיש מי שבוחרים, משיקולים פוליטיים, להדהד את אויבינו".

עוד כתב השר טרופר: "מאבק פוליטי הוא לא הרשאה להפקרות. עצוב שמי שלא מכיר את סעיפי ההסכם, לא חשוף לחומר המודיעיני ולא הקשיב לאנשי הביטחון שלנו מרשה לעצמו לפזר סיסמאות ריקות, מידע כוזב וכן – לנהוג בהפקרות ביטחונית. מדובר בבורות או בשקרים, או בקוקטייל משולב של שניהם. וזה רע לכל מי שמאמין בהגינות וביושר".

הוא שאל: "מתי הפך לגיטימי לשקר בצורה כה גסה? ועוד בשם איזו דאגה לביטחונה של המדינה? בואו תתחילו בלהכיר את העובדות, לקרוא את הנתונים ולהקשיב לעמדת ראשי מערכת הביטחון הישראלי במקום להדהד את שקריו של האויב, ואז נאמין לטוענים שביטחון ישראל בראש מעייניהם".

ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button