מבזקיםספורט

הדרבי בת"א נעצר 4 פעמים בגלל זריקת אמצעים פירוטכניים למגרש

הערב (שני) נערך הדרבי הגדול בין קבוצות הכדורגל מכבי תל אביב והפועל תל אביב, בסופו מכבי ניצחה 3:0. אולם המשחק נעצר ארבע פעמים בגלל אמצעים פירוטכניים שנזרקו למגרש על ידי אוהדים.

על אף נוכחותה הרבה, המשטרה כשלה במניעת הכנסת העצמים הפירוטכניים. בפעם הראשונה שנזרקו אבוקות למגרש, השחקנים קיבלו הוראה מהשופט הראשי לרדת לחדרי ההלבשה עד שהעשן יתפוגג. האבוקות גרמו לקרע ברשת השער של הפועל תל אביב אשר היה צריך לתקן עם אזיקונים.

לאחר שהמשחק חודש אוהדי הפועל תל אביב השליכו פעם נוספת אבוקות רבות והביאו לעצירת המשחק בפעם השנייה. כך חזר פעמיים נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, אמר לאחר המשחק: "אנו רואים בחומרה את ההתנהגות של מיעוט עברייני קטן שפגע הערב בחוויית הכדורגל של מאות אלפי אוהדים במגרש ובבית ואני קורא לרשויות החוק לפעול ביד קשה נגד העבריינים במגרשים כדי לעצור את ההתפרעויות הללו. אנו שוב קוראים ליישם מיידית את הטלת הקנסות המנהליים לעבריינים במגרשי הכדורגל על ידי קצין משטרה".

הוא הוסיף: "אנו נמשיך לפעול בשיתוף האצטדיונים להתקנת רשתות ביציעים המועדים לפורענות. על רשויות החוק להעניש בחומרה את העבריינים במשחקי הכדורגל ולשלוח אותם לתקופות ארוכות מאחורי סורג ובריח".

גם שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לאירועי הדרבי: "אוהדים אלימים הורסים את חוויית הספורט. אני קורא למשטרה להשתמש בכלים שהחוק שהעברנו לאיסור אלימות בספורט כבר מאפשר ולפעול באופן כירורגי ותקיף כנגד הפורעים ולהרחיק אותם מהמגרשים לתקופה המקסימלית. עכשיו כולם מבינים מדוע התעקשנו על החוק למניעת אלימות בספורט. יש מצלמות שיכולות לסייע במציאת הפורעים, יש לאתר אותם ולדאוג שהם לא יחזרו למגרשים בקרוב. לכל האוהדים ההגונים ולקבוצות אני קורא להיות שותפים במאבק למניעת אלימות במגרשים".

ארכיון. צילום: באדיבות דיאגו מיטלברג

Back to top button