חדשות חוץ

ארה"ב תספק לאוקראינה מערכות הגנה אוויריות מתקדמות עקב המתקפה על קייב

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום (שני) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאחר מתקפת הטילים של הצבא הרוסי בקייב ובתשע ערים אחרות באוקראינה. הוא הבטיח את המשך תמיכת ארה"ב במדינה.

ביידן גם התחייב להמשיך לספק תמיכה לאוקראינה למדינה להגן על עצמה על רקע הפלישה של רוסיה, כולל מערכות הגנה אווירית מתקדמות.

הבית הלבן מסר כי ביידן: "הביע את הגינוי שלו למתקפות הטילים של רוסיה ברחבי אוקראינה, כולל בקייב, והעביר את תנחומיו ליקיריהם של ההרוגים והפצועים בהתקפות חסרות היגיון אלו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבית הלבן מסר גם כי: "הוא גם הדגיש את המעורבות המתמשכת שלו עם בעלות ברית ושותפים להמשך הטלת עלויות על רוסיה, לחייב את רוסיה באחריות לפשעי המלחמה והזוועות שלה, ולספק לאוקראינה סיוע ביטחוני, כלכלי והומניטרי".

זלנסקי אמר ששני המנהיגים ניהלו "שיחה פורה". הוא כתב בטוויטר כי: "הגנה אווירית היא כיום בראש סדר העדיפויות בשיתוף הפעולה הביטחוני שלנו".

נשיא אוקראינה אמור לנאום בפני קבוצת שבע המדינות (G-7) בפגישת חירום בעקבות התקיפות הרוסיות.

הקונגרס האמריקאי העביר יותר מ-53 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני, כלכלי והומניטרי לאוקראינה השנה. בחודש שעבר הוחלט על העברת 12.3 מיליארד דולר נוספים בסיוע ביטחוני ופיננסי למדינה כחלק מתקציב הממשלה עד אמצע דצמבר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: הבית הלבן

 

Back to top button