חדשות חוץמבזקים

תשתיות האנרגיה באוקראינה נפגעו קשות, זלנסקי קרא ל-G7 "להגיב באופן סימטרי"

רוסיה המשיכה היום (שלישי) בתקיפות האוויריות שלה ברחבי אוקראינה. אמש סדרת התקפות רוסיות הותירו לפחות 19 בני אדם הרוגים ויותר מ-100 פצועים.

גורמים אוקראינים דיווחו כי תשתיות אנרגיה בעיר לבוב שבמערב המדינה נפגעה מוקדם יותר, בעוד שהעיר זפוריז'יה בדרום הייתה גם מטרה הבוקר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול בלילה כי אוקראינה לא תיבהל מהתקיפות אשר כוונו לאזורים שונים כולל עיר הבירה קייב. הוא הוסיף כי נעשתה עבודה דחופה לתיקון ושיקום ספקי כוח שניזוקו במהלך התקיפות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקיפות גרמו נזק לחלקים משמעותיים ברשת האנרגיה של אוקראינה, מה שגרם למשרד האנרגיה של המדינה להכריז כי ייצוא החשמל לאיחוד האירופי ייעצר החל מהיום. ייתכן שאחת המטרות של פוטין בתקיפות הללו היא להשמיד את התשתית האנרגטית של אוקראינה לקראת החורף באופן שגם יעניש את מדינות האיחוד האירופי שהטילו סנקציות קשות על רוסיה.

ההתקפות המרובות של רוסיה הגיעו מספר ימים לאחר שפיצוץ הרס חלקית את גשר קרץ' המקשר את היבשת הרוסית לקרים, שמוסקבה סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014. קייב לא אמרה אם היא אחראית למתקפה על הגשר, אם כי הפיצוץ פגע קשות במאמצי המלחמה של מוסקבה והנשיא ולדימיר פוטין.

הנשיא זלנסקי קרא למנהיגי ה-G7 "להגיב באופן סימטרי" בעקבות פגיעות טילים רוסיים במתקני אנרגיה קריטיים אוקראינה: "כאשר רוסיה תוקפת את מגזר האנרגיה ואת יציבות האנרגיה של מדינותינו, עלינו לחסום את מגזר האנרגיה שלה בסנקציות, לשבור את היציבות של הכנסות רוסיות מסחר נפט וגז".

זלנסקי קרא גם לשים "תקרת מחירים קשה" על הייצוא הרוסי של נפט וגז על מנת להחליש את זרם ההכנסות של מוסקבה.

הוא גם ביקש מהמערב סיוע בקבלת טכנולוגיות מתקדמות נגד הטילים הרוסיים: "כאשר אוקראינה תקבל מספר מספיק של מערכות הגנה אוויריות מודרניות ויעילות, המרכיב המרכזי של הטרור הרוסי – פגיעות טילים – יפסיק לפעול".

מנהיגי ה-G7 בעצמם הזהירו את רוסיה שכל שימוש בנשק כימי, ביולוגי או גרעיני יגרום ל-"השלכות חמורות". זה מפני שפוטין איים ששימוש בנשק גרעיני אסטרטגי "על השולחן".

אולם, ראש ארגון הביון הבריטי אמר היום בהופעה פומבית נדירה כי לא מצא אינדיקציה כי רוסיה מתכוונת באמת להשתמש בנשק גרעיני.

בחדשות אחרות מרוסיה, רוסיה הוסיפה היום את מטא (Meta) לרשימת הארגונים הטרוריסטים והקיצוניים שלה. המשמעות היא ששירותי מטא, כמו אינסטגרם ופייסבוק, צפויים להיות מנותקים במדינה. וואצאפ קיבלה התייחסות שונה ותישאר.

ארכיון. צילום: שירות העיתונות הנשיאותי האוקראיני

 

Back to top button