מבזקיםפוליטי / מדיני

הקבינט המדיני-ביטחוני הצביע בעד תמיכה בהסכם עם לבנון, שקד נמנעה

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, הקבינט המדיני-ביטחוני, התאספה היום (רביעי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים, כדי לדון בסוגיית הסכם הגבול הימי על לבנון.

בסיום הדיון, הצביע הקבינט על סיכום ראש הממשלה יאיר לפיד בנוסח הבא: "יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון, בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה".

תוצאות ההצבעה: כל חברי הקבינט תמכו פה אחד, למעט השרה איילת שקד שנמנעה. כיוון שההצבעה לא הייתה על ההסכם עצמו אלא על הודעת ראש הממשלה אודות תמיכה בהסכם, שקד עדיין דבקה בעמדתה כי אם ההסכם לא יובא לאישור הכנסת היא תתנגד לו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט החליט לתמוך בהסכם אך מתח ביקורת על לפיד. בנט אמר כי: "אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה. […] ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא. מדובר בהסדרה שנדרשת, מכורח הנסיבות שנקלענו אליהן, בעיתוי בעייתי".

הוא הוסיף: "לצערי, גם הדיון על נושא מהותי הקשור בביטחון ישראל ובצרכיה האסטרטגיים, נעשה תוך עירוב של שיקולים פוליטיים, מכל הצדדים. בשל כך, כמי שאין לו כל אינטרס פוליטי, למדתי את הנושא לעומק וקיבלתי את ההחלטה באחריות כפולה ומכופלת".

ההסכם צפוי כעת לעבור לאישור ראשוני בממשלה ולאחר מכן יונח על שולחן הכנסת למשך שבועיים, אולם עדיין לא ברור לחלוטין הצורך באישור הכנסת.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: איתי בין און, לע"מ

Back to top button