מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו תוקף: "שלא יהיו שום טעויות – הכסף הזה עובר מלבנון ישר לידיים של נסראללה"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, השיב לפני זמן קצר (רביעי) לדברים שאמר ראש הממשלה, יאיר לפיד בהצהרתו הערב, בדבר ההסכם עם לבנון.

נתניהו טען בפתח דבריו כי מדובר בהסכם כניעה לנסראללה: "אזרחי ישראל, ההסכם שפורסם היום מוכיח ששגריר ארה״ב לשעבר צדק. מדובר בהסכם כניעה מביש של לפיד וגנץ לנסראללה. לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. זה לא הסכם היסטורי, זאת כניעה היסטורית. לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאיראן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את איראן צמוד לגבולנו הצפוני. זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה. "

עוד אמר ראש האופוזיציה: "הדבר החמור ביותר הוא שלפיד וגנץ יצרו תקדים מסוכן מאוד – הטרור מאיים וישראל מתקפלת. זאת פגיעה קשה מאוד בכוח ההרתעה שלנו. לא בכדי ארגון ״הביטחוניסטים״ שמאגד בתוכו 6,000 קצינים בכירים ומפקדים הגדיר את ההסכם הזה כסיכון ביטחוני עצום למדינת ישראל. אני שואל עוד שאלה: איך בכלל מאפשרים להסכם כזה להיחתם על ידי ממשלת מעבר כמה ימים לפני הבחירות? אני מזכיר לכם שלממשלת המעבר בראשותנו לא נתנו לתת תוספת מענקים לאזרחים ועסקים שנאנקו תחת הקורונה, ופה נותנים לגנץ ולפיד לתת מענק ענק לחיזבאללה. שלא יהיו שום טעויות – הכסף הזה עובר מלבנון ישר לידיים של נסראללה. ב-1 בנובמבר אנחנו נביא לישראל הנהגה חזקה ומנוסה שתטפל באתגר הזה באותה אחריות ובאותה נחישות ותבונה, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. אנחנו נדאג להחזיר לישראל את כושר ההרתעה שלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנימין נתניהו. צילום: ללא קרדיט
דיון 40 חתימות בכנסת בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button