לבנוןמבזקים

נשיא לבנון אישר את ההסכם עם ישראל בהצהרה לאזרחים: "הישג היסטורי"

נשיא לבנון, הגנרל מישל עאון, הודיע לפני זמן קצר (חמישי) בהצהרה לעם הלבנוני ​​על ההסכמות עם ישראל בדבר הגבול הימי. הנשיא אמר כי החליט לאמץ את הטיוטה הסופית שהגישו המתווכים האמריקאים.

"ההסכם עונה לדרישות הלבנוניות ושומר על זכויותינו במלואן." אמר נשיא לבנון והוסיף "לכל מי שעמד לצד לבנון בהישג זה, שלא היה מושג ללא האחדות והאיתנות של העמדה הלבנונית בהתנגדות לכל הלחצים, ועל כך שלא עשה שום ויתורים מהותיים, ועל כך שלא עסק בשום סוג של דחיה."

עוד הוסיף ואמר עאון: "יש ללבנון את הזכות לראות במה שהושג אתמול כהישג היסטורי, מכיוון שהצלחנו לשחזר שטח של 860 קמ"ר שהיה נושא למחלוקת ולבנון לא ויתרה קילומטר אחד לישראל, בדיוק כפי שהשגנו את כל שדה קנא ללא כל פיצוי ששולמו ממנו. קיבלנו למרות שלא היה כל השדה במים שלנו. כמו כן, לא נגעו בגבולותינו היבשתיים, ולבנון לא הכירה בקו המצופים שהקימה ישראל לאחר נסיגתה מאדמותינו בשנת 2000, ולא התקיימה נורמליזציה עם ישראל, ולא נערכו שיחות או הסכמים ישירות עם ישראל. זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא חשף כי "ההסכם קובע כיצד לפתור מחלוקות בעתיד, או אם יופיע מאגר נפט משותף אחר משני צידי הגבול, מה שנותן ביטחון ותחושת יציבות חזקה יותר משני צדי הגבול, וכן" מסוגלים היום, לאחר שחזרנו ליוזמה, בזכות התמדה ומאמץ. והגנה על מה שנכון לנו ולמען הדורות הבאים שאנו מקווים שיחיו בתקופה טובה יותר ממה שחיינו. ולהקים קרן ריבונית ששומרת על התמורה עבורה, על פי הצעת החוק שהוגשה בעניין זה".

לסיום, הנשיא עאון הבהיר כי "הצעד הבא" צריך להיות לנהל שיחות עם סוריה כדי לפתור את האזור השנוי במחלוקת עמה, ששטחו יותר מ-900 קמ"ר, באמצעות דיונים אחים. צריך גם לבדוק את הגבולות שנקבעו עם קפריסין ומה צריך לעשות בעתיד".

הנשיא עאון פנה ללבנון באומרו: "באמצעות איתנותכם, איתנותכם ומאבק ההתנגדות שלכם, שהתגלו כמרכיב של כוח ללבנון, תרמתם לחיזוק העמדה הלבנונית במשא ומתן, כמו גם בעימות. השגת את ההישג הזה, למענך ולמען הדורות הבאים, הכל למען התרוממותה, הקידמה, השגשוג והנוחות של ארצך. בניו".

נשיא לבנון, מישל עאון. ארכיון. צילום: אתר אל-מנאר

Back to top button