חדשות הארץמבזקים

ישראלי נעצר בגבול נורבגיה-רוסיה לאחר שצילם עם רחפן בניגוד לחוק

ישראלי בעל אזרחות רוסית נעצר היום (שבת) במעבר הגבול עם נורבגיה, כאשר נמצאו עליו תיעודים רבים שצילם באמצעות רחפן בשטח הנורבגי. לטענת הרשויות הנורבגיות, רוסטאנוב נסע ברחבי נורבגיה מאז אוגוסט, ונעצר בשל הפרת סנקציות שאוסרות על אזרחים רוסים להטיס רחפנים מעל השטח הנורבגי. אף שניסה להסביר לחוקרים כי הוא תייר תמים שצילם עם שני רחפניו למטרותיו האישיות, החוקרים מצאו יותר מ-4 טרהבייט (4,000 ג'יגהבייט) במתקני אחסון שונים שהיו ברשותו של רוסטאנוב.

הרשויות הנורבגיות הגבירו לאחרונה את רמת הכוננות בעקבות דיווחים על מל"טים לא מזוהים\ שנצפו מעל שדות נפט וגז. חיל הים תגבר את סיוריו גם בים הנורבגי וגם בים הצפוני. כמו כן, בנורבגיה דיווחו לאחרונה גם על תצפיות מסתוריות שערכו מזל"טים בסביבת תשתיות קידוח הנפט והגז בים שבבעלות המדינה. העצור (50), ויטלי רוסטאנוב שמו, נלקח לחקירה לאחר שניסה לחזור לרוסיה דרך מעבר הגבול סטורסקוג שבצפון המדינה.

"אנחנו צריכים עוד זמן כדי לפענח ולנתח כמות העצומה של התיעודים שצילם", אמר החוקר אנג'ה אינדביור. השופט המקומי החליט להעביר את רוסטאנוב למעצר זמני וקבע כי ישנו חשש שינסה להימלט מהליך שיפוטי. שירותי הביון של נורבגיה הודיעו שאם יתברר כי האיש ריגל אחר נורבגיה, הם יהיו אלה שיובילו את החקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רחפן חילוץ - לילה
אילוסטרציה. צילום: יחל"צ מגילות

 

Back to top button