חדשות הארץמבזקים

שיא כל הזמנים של מספר המתפללים היהודים בהר הבית בחגי תשרי

שיא חדש נחצה בהר הבית עם עלייתם לראשונה של יותר מ 7,000 יהודים בחגי תשרי. במינהלת הר הבית מדווחים על זינוק של 33% במספר היהודים שפקדו את הר הבית מראש השנה, עם עלייתם של 7,130 מתפללים במסלול ההלכתי. בעוד שבתקופה המדוברת אשתקד עלו אל ההר 5,373 יהודים.

בימי חג הסוכות עלו אל הר הבית כהלכה 4,673 יהודים. זינוק של 25% לעומת אשתקד. אז עלו אל ההר בכל ימי החג 3,746 יהודים. זינוק של 45% נרשם היום בחג שמחת תורה בהר הבית, לעומת אשתקד. עם עלייתם של 216 יהודים לתפילות שמיני עצרת בהר הבית.

מינהלת הר הבית מסבירה את העליה המספרית הדרמטית בהתייעלות המשטרתית בהר הבית. המשטרה הצליחה למגר את קבוצות ההתפרעות המוסלמיות במקום, ואחרי שנה הן לא התגודדו יותר סביב העולים היהודים. מסלול העליה ההלכתי הוחזר גם בחגים למסלולו הקבוע, העליות התקיימו במהירות ללא תורים מיותרים, הצקות והפרעות בשבילי הגישה. הטיפול במפירי הוראות הממשלה בהר הבית הפך לדיסקרטי, ואף קבוצה לא הוצאה בגללם משערים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשיח מכובד וענייני שקיימה מינהלת הר הבית עם המשטרה הצליחה להחזיר להר חלק מהעולים שפנו לעזרתה. כלל העליות שהיו מהירות וחלקם ללא עצירות בכלל, היו מלאי תפילות הלל והודיה ואף שירה וזמרה שקטה ואישית.

לטובת אלפי העולים להר הבית הקימה מינהלת הר הבית סוכה בכניסה, הגישה כיבוד קל, תיגברה את כמות נעלי הגומי, השתתפה בסבסוד אוטובוסים לקבוצות מאורגנות מהר ברכה, יקיר, קרית ארבע, עמנואל, קרני שומרון, קדומים, עטרת וירושלים, והשיקה עם "מטה אירגוני המקדש" אתר ייעודי לחלוקת פסוקי הקריאה בתורה בין העולים הרבים. לרגל מצוות 'הקהל' של חג הסוכות במוצאי שנת שמיטה.

רוב העליות להר הבית היו משפחתיות. משפחות שלמות עם עגלות תינוקות נצפו בהר הבית במשך כל ימי החג בעליות חגיגיות ובתפילות במקום. בישובים רבים אף התארגנו יחד לעלייה ישובית באוטובוסים מאורגנים.

בראשות אלפי העולים בסוכות עמדו רבנים רבים וראשי ישיבות. ביניהם הרב ישראל אריאל, הרב ראם הכהן, הרב יהודה קרויזר, הרב יואל אליצור, הרב גור גלון, הרב נעם ולדמן, ראש ישיבת כוכב יעקב הרב שאול דוד בוצ'קו עלה להר הבית בראש קבוצה גדולה ורבנים רבים, ביניהם הרב שלמה וילק ראש ישיבת אור תורה מחניים, הרב יהודה שלוש מנתניה, הרב דורון דנינו, הרב דוד לנקרי, הרב רפאל דלויה ועוד.

גם אישי ציבור רבים עלו לרגל חג הסוכות, ביניהם חבר הכנסת איתמר בן גביר, חבר הכנסת יום טוב כלפון, ראש מועצת יש"ע שלמה נאמן ולראשונה בחייו גם הפרופ' הנודע ג'ורדן פיטרסון שעלה להר הבית יחד עם איש התקשורת האמריקאי בן שפירו. חברי מפלגת 30/40 בראשות סטלה ויינשטיין, ואיציק קרויזר מועמד מפלגת עוצמה יהודית שעלה יחד עם אביו הרב יהודה קרויזר רבה של מצפה יריחו.

מינהלת הר הבית מסרה: ברכות לאלפי העולים שחוזרים הביתה להר הבית אחרי כמעט אלפיים שנות ניתוק. בשם אלפי העולים אנחנו מודים למשטרת ירושלים, למפקד המחוז דורון תורג'מן, למפקד המרחב החדש אבי כהן למפקדים ולשוטרים כולם, על מאמציהם הרבים ביום ובלילה לאפשר את מצוות העליה לרגל בהר הבית בבטחון וברוגע".

אילוסטרציה. Image by Walkerssk from Pixabay

Back to top button