חדשות חוץמבזקים

רוסיה חזרה להפציץ את תשתיות האנרגיה של אוקראינה

כוחות רוסים חזרו הבוקר (שלישי) לתקוף את מתקני האנרגיה של אוקראינה, עם תקיפות על קייב וערים גדולות אחרות.

מוסקבה הגבירה את ההתקפות ברחבי אוקראינה אמש (שני). הרוסים פתחו בסדרה של תקיפות על קייב וערים נוספות תוך שימוש במל"טים מתאבדים "קמיקזה", ככל הנראה מתוצרת איראן.

המל"טים הרגו לפחות שמונה בני אדם בבירה ובעיר סומי שבצפון המדינה, ופגעו בתשתיות קריטיות, עם הפסקות חשמל במאות ערים וכפרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא וולודימיר זלנסקי הגיב באומרו כי הרוסים ממשיכים לעשות: "מה שהם עושים הכי טוב – להטיל אימה על אזרחים ולהרוג אותם".

התקיפות שנערכו הבוקר בתחנת כוח בקייב הותירו אזור אחד על גדת נהר דניפרו ללא חשמל ומים, נאמר בדיווחים.

דווח על הפגזה בעיר חרקוב שבצפון-מזרח המדינה. בז'יטומיר, ממערב לקייב, אמר ראש העיר כי אין חשמל ומים בעיר ובתי חולים עובדים על כוח גיבוי
גם התשתיות בעיר זפוריז'יה שבדרום המדינה נפגעו, אם כי גורמים מקומיים אמרו שאיש לא נפגע.

מוקדם יותר, ארה"ב אמרה כי היא מסכימה עם בעלות בריתה הצרפתיות ובריטניה כי אספקת המל"טים על ידי איראן מפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקשורה להסכם גרעיני, האוסרת העברת טכנולוגיה צבאית מסוימת. דנט פאטל ממחלקת המדינה האמריקאית אמר שארה"ב לא תהסס להשתמש בסנקציות. האיחוד האירופי אמר שהוא גם אוסף ראיות ומוכן לפעול.

איראן מצדה הכחישה אמש את הטענות ואמרה כי לא סיפקה לרוסיה מל"טים לשימוש באוקראינה.

בינתיים, באחד מחילופי השבויים הגדולים ביותר מאז החלה מלחמת רוסיה-אוקראינה בפברואר, הוחלפו 218 עצורים – בהם 108 נשים אוקראיניות.

במקום אחר, לפחות שלושה בני אדם נהרגו כאשר מטוס קרב רוסי התרסק ליד הגבול עם אוקראינה. המטוס פגע באזור מגורים בייסק, עיירה בדרום מערב רוסיה, כך דיווחו סוכנויות הידיעות. שני הטייסים הצליחו להיחלץ לפני ההתרסקות, אך מקומיים רבים נלקחו לבית החולים עם פציעות, אמרו הרשויות המקומיות. שר הבריאות מיכאיל מורשקו אמר כי שלושה בני אדם מתו ו-19 נפצעו. מאידך, משרד אירועי החירום קבע מוקדם יותר מניין של שישה הרוגים.

בדרום, כוחות אוקראינים מתקרבים יותר ויותר לעיר הגדולה חרסון, צפונית לחצי האי קרים. חרסון הוא אחד מארבעה אזורים באוקראינה שמוסקבה טענה לאחרונה כי סיפחה.

מלחמת רוסיה - אוקראינה - הריסות
אילוסטרציה. צילום: Image by Freepik

Back to top button