איראןמבזקים

תלמידת בית ספר באיראן הוכתה למוות בגלל שסירבה לשיר המנון פרו-ממשלתי

בצל המחאות הנרחבות באיראן נגד המשטר אשר נכנסות כבר לחודשן השני, דווח כי תלמידת בית ספר נוספת נהרגה על ידי שירותי הביטחון האיראניים לאחר שהוכתה בכיתתה בגלל שסירבה לשיר המנון תומך-משטר.

לפי דיווחים מאיראן, אסרה פנהי בת ה-16 מתה לאחר שכוחות הביטחון פשטו על בית הספר התיכון לבנות שאהד בארדביל ב-13 באוקטובר ודרשו מקבוצת בנות לשיר המנון המשבח את המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

משסירבו, כוחות הביטחון הכו את התלמידות, מה שהוביל למספר נערות שנלקחו לבית החולים ואחרות נעצרו. ביום שישי, לפי הדיווחים, פנהי מתה בבית החולים מפציעות שנגרמו בבית הספר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פקידים איראנים הכחישו כי כוחות הביטחון אחראיים למותה. אדם שזוהה כדודה של פנהי הופיע בערוצי הטלוויזיה הממלכתיים וטען שמתה ממחלת לב מולדת.

הסטודנטיות הצעירות התגלו ככוח רב עוצמה במחאות באיראן שהחלו בעקבות מותה של מהסה אמיני בת ה-22 לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר של איראן על כך שלא לבשה את החיג'אב שלה כראוי.

הרשויות האיראניות הגיבו למחאות בכך שפתחו בשורה של פשיטות על בתי ספר ברחבי המדינה בשבוע שעבר. בהצהרה שפורסמה ביום ראשון, ארגון המורים באיראן גינה את הפשיטות "האכזריות והבלתי אנושיות" וקרא להתפטרותו של שר החינוך האיראני.

הידיעה על מותה של פנהי גייסה אף יותר תלמידות ברחבי הארץ להתארגן ולהצטרף להפגנות במהלך סוף השבוע.

על פי הדו"ח האחרון של ארגון זכויות האדם של איראן, 215 בני אדם, בהם 27 ילדים, נהרגו בהפגנות ברחבי הארץ, נכון לאתמול.

איראן - איראנים
Image by mostafa meraji from Pixabay

Back to top button