מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון לחברת "הדקה ה-90": הפרסומות שלכם מהוות שוחד בחירות

ייתכן שראיתם בעת האחרונה פרסומים רבים ברשתות החברתיות של חברת התיירות "הדקה ה-90 בע"מ" הקוראות להצבעה לטובת מועמד ברשימה המתמודדת בבחירות, בתמורה לשובר רכישה באתר החברה על סך 150 ש"ח. התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שלישי) לחברה בדרישה שיסירו את הפרסומים הללו.

לטענת התנועה לאיכות השלטון פרסומים אלה מהווים הפרה של סעיף 122(1) לחוק הבחירות לכנסת, לפיו: "הנותן או המציע שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסוימת" מפר את החוק.

התנועה מציינת בפנייתה גם כי בפרסומי החברה בולטות בהעדרן רשימות המזוהות עם המגזר הערבי דוגמת חד"ש-תע"ל, בל"ד, וכן רשימות אחרות דוגמת "חופש כלכלי", "צעירים בוערים", "ישראל חופשית" ועוד. כלומר, החברה מבצעת קמפיין המקדם מועמדים מרשימות מסוימות אל מול רשימות אחרות שאינן מקודמות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, נמסר: "עידוד הצבעה הינו דבר מבורך, אולם יש להקפיד כי יעשה בהתאם להוראות החוק. פרסומיה הפרובוקטיביים של חברת 'הדקה ה-90', שנדמה כאילו נכתבו בידיעה שתעלה הדרישה להסירם, ראוי היה שלא יראו אור כלל. אנו מצפים מהחברה להסיר את הפרסומים לאלתר, ולפעול בהתאם להוראות החוק".

פנייה להורדת פרסום אסור מטעם חברת הדקה ה-90
התנועה לאיכות השלטון
ארכיון. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button