חדשות הארץמבזקים

שר החקלאות עודד פורר: "אילת תהפוך למרכז מחקר בינלאומי למזון מהים ומהמדבר"

הבוקר (רביעי) פתח שר החקלאות עודד פורר את הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מזון מהים ומהמדבר שנערך באילת.

השר פורר הדגיש בנאומו את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי עם המדינות השונות בעולם שיוצגו באמצעות שרים שהגיעו לוועידה במטרה לבחון מה ניתן לעשות בתקופה זו של שינויים אקלימיים ברחבי העולם: "אני שמח לבשר כי אנחנו פותחים פה במהלך לשיתוף פעולה בינלאומי למציאת הפתרונות. זו בשורה ענקית לשכנים שלנו. זו בשורה ענקית גם למדינות הידידות והשותפות שלנו. אנחנו מעוניינים לשתף פעולה. לצאת ביוזמות למחקרים משותפים, לסיעורי מוחות ולבחינת רעיונות חדשים, חדשניים ויצירתיים לפתרון שכולנו זקוקים לו – מזון מהים ומהמדבר. זה העתיד ואנחנו חייבים לעצב אותו יחד".

כמו כן, ציין השר פורר: "במהלך השנים האחרונות, כשהעולם כולו עוסק בנושא ביטחון המזון ומשבר האקלים, הפוטנציאל הישראלי מתעצם עם השנים והכנס מהווה הזדמנות ליזמים ולחוקרים הישראליים להציג, לשתף ולהצמיח שיתופי פעולה בתחומי המחקר והפיתוח הרבים שבהם אנו כבר מובילים את התחום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר: "הבטחנו וקיימנו. אילת תהפוך למרכז מחקר בינלאומי למזון מהים ומהמדבר ובעזרתם של רבים, למרות קשיים לא פשוטים ודרך ארוכה שעברנו אנו רואים את זה היום קורה".

יצוין כי הכנס מתקיים על פי החלטת הממשלה שיזם השר עודד פורר, אשר במסגרתה יצאה לדרך תכנית רב-שנתית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות כמוקד לאומי ובינלאומי לייצור מזון מן הים והמדבר.

עודד פורר
עודד פורר. ארכיון. צילום: ללא קרדיט

Back to top button