מבזקיםפוליטי / מדיני

מרב מיכאלי חתמה על אמנה למען חינוך חינם עד גיל 3

בזמן שיושבת ראש מפלגת "העבודה" מרב מיכאלי מודיעה במסיבת עיתונאים שהיא תמליץ על לפיד לראשות הממשלה, היא עצרה היום (חמישי), לחתום על אמנת הגיל הרך לקראת הבחירות לכנסת ה-25 במשרדי המפלגה בתל אביב, יחד עם יושבת ראש העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, מור דקל וחברות הועד המנהל, לאה אופיר וטליה ויינברגר.

רגע אחרי הצהרתה של מירב מיכאלי במסיבת עיתונאים, אמרה כי היא סומכת על יושב ראש יש עתיד שיקים ממשלה "עם השותפות הטבעיות שלו" וכי מפלגתה החליטה להמליץ עליו לתפקיד. היא נפגשה עם יושבת ראש העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך וחתמה על אמנת הגיל הרך, לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד הביע השבוע את תמיכתו וחתם על האמנה שתחייב את המפלגה להביע את תמיכתה בכנסת ולפעול למען הגיל הרך.

מרב מיכאלי בתגובה: "אני מאוד שמחה לארח אתכן כאן ולחזק את ידיכן על הפעילות החשובה הזאת. במערכת הבחירות הזאת פתאום כולם מדברים על חינוך מגיל לידה ועד גיל 3, אבל מפלגת העבודה היא היחידה שמחוייבת למאבק הזה כבר שנים אחורה. מפלגת העבודה היא שהעבירה את החוק של מועצת החינוך לגיל הרך, חוק שנתניהו שעכשיו "גילה" את הגיל הרך, מנע את יישום כל הדברים בחוק הזה שכבר היו צריכים להיות בתוקף. יש מי שנזכרים בזה לפני בחירות ויש מי שעובדות על זה כל השנה וכל השנים. אני מאוד שמחה שבאתן להחתים אותי, אבל בשביל שזה יקרה אנחנו צריכות לבחור במי שבאמת יעשו את זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה: "אנחנו, שנאבקות ונאבקים על חינוך לגיל הרך כבר הרבה שנים, נאבקות במקביל על העובדות שעושות כל כך הרבה בעבודה החשובה הזאת, שיקבלו שכר הרבה יותר גבוה והכשרה טובה יותר שמגיעה להן ולילדות ולילדים שהן בעצם מגדלות. אני לא רוצה לדבר על חינוך חינם בטווח הרחוק. זה אמנם מצריך כמה שלבים בדרך, אבל אני רוצה ואני יודעת שזה יכול להיעשות בזמן הקרוב".

מור דקל , יושבת ראש העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך פנתה אמש בשידור חי בערוץ 14 בטלוויזיה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו: ״אני פונה לראש האופוזיציה ״ליכוד״ שמדבר היום על חינוך חינם מגיל לידה, בבקשה הלכה למעשה, בו תחתום, אני קוראת למפלגות הדתיות , החרדיות וגם לשמאל לכל הקשת הפוליטית בואו תתחייבו למען האוצר האמיתי הילדים. כחלק מהפעילות החברתית והאקטיביסטית של העמותה, קוראים לכל ראשי המפלגות – "זה צו השעה". כלומר, אם לא תתחייבו לביטחון ועתיד ילדינו, לא תקבלו את קולנו. נציגות מהעמותה יגיעו עד לראשי המפלגות בישראל, וזהו הזמן להוכיח שמתחייבים לאחר הבחירות למהלכים קונקרטיים, ולא רק סיסמאות".

מירב מיכאלי - העמותה לגיל הרך
צילום: יח"צ

Back to top button