מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ בהצהרה בכפר המכביה: "לא אשב עם נתניהו בשום תרחיש"

שר הבטחון, בני גנץ, נשא הערב (חמישי) דברים במהלך כנס שערך בכפר המכביה שברמת גן.

מדברי שר הביטחון בהצהרה בכפר המכביה: "ערב טוב, בצד אתגרי הביטחון בכלל הזירות, יש לנו טרור שמאיים על חייהם של המתיישבים ביהודה ושומרון וכל אזרחי ישראל. חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומג"ב, ביחד עם שב"כ, יוצאים לילה לילה לפעולות נועזות בכדי למנוע אותו. הם עומדים בימים ובלילות בצירים, בצמתים, ובמעברים".

עוד אמר גנץ בהצהרתו: "אני גאה בהם, כולנו עומדים מאחוריהם. אנחנו נפעל בכל מקום שיידרש, בכל האמצעים שיידרשו, כדי לספק ביטחון לאזרחי ישראל.
כוחות הביטחון ביצעו מאות מעצרים, פגעו וחיסלו טרוריסטים רבים. הם אינם פועלים בשליחות שר הביטחון או הקואליציה אלא בשליחות אזרחי ישראל כולם ולמענם.
ביטחון ישראל, חיילי צה"ל, חיי אדם – אינם כלי שרת של אף פוליטיקאי. בימים האחרונים, מתנהל מסע אלים של פוליטיקאים חסרי אחריות וחסרי ניסיון, ובראשם בן גביר וסמוטריץ', שבהתנהלותם והתנהגותם גורמים להצתת השטח, לעידוד בפועל של פשיעה לאומנית, לתקיפת חיילי צה"ל ואנשי משטרה וכוחות ביטחון, ולפגיעה ברכוש ובתושבים פלסטינים. זהו קו שבר. כשתוקפים את חיילי צה"ל, אין "אבל" או "ולצד זאת" ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמר גנץ: "יש תמרור עצור. מי שבהתנהלותו והתבטאותו מחבק את הפורעים, ובאותה היד מכה את חיילי צה"ל, פוגע בביטחון הלאומי. הסיבה שהאנשים האלו עלולים להימצא בעמדות מפתח היא צרכיו המשפטיים של בנימין נתניהו. הוא נושא באחריות, הוא פועל להכנסתם לכנסת, הוא פעל לחיבורם הפוליטי, והוא ישא באחריות לתוצאות. אני מבקש להגיד לאזרחי ישראל, אם הדמוקרטיה הישראלית ואתם תכריעו שבראשות ממשלת ישראל יעמוד נתניהו שתלוי באופן מלא בבן גביר, סמוטריץ' ושותפיהם – נכבד זאת. אני אכבד זאת. מי שהולך לקלפי חייב להכיר בסכנה. חייב לדעת, שלא תהיה אחדות עם נתניהו, אלא ממשלת בלהות, עם קבינט של שרים שנותנים מקום לאלימות ושיבעירו את השטח. בעיני זה יהיה אסון, אנחנו ניאבק בכך – אך רצון העם יכריע."

בנושא הסיוע לאוקראינה אמר גנץ: "ישראל עומדת לצידה של אוקראינה, היא מספקת לה סיוע הומניטארי. קלטנו עולים ופליטים, אנחנו מספקים ציוד הגנתי ונכונים לסייע בהצלת חיי אדם גם באמצעות בניית מערכות התראה אזרחיות. אני גם נכון לשוחח עם שר ההגנה האוקראיני בהקדם, לבחון ולשמוע במה עוד נוכל לסייע, גם דרך מערכת הביטחון אבל לא רק. לצד זאת וללא קשר לעצם היכולת לספק את מערכות אמל"ח המבוקשות, מדינת ישראל לא יכולה להתפשר על שיקוליה האסטרטגיים והביטחוניים ועל שימור חופש הפעולה שלה לנוכח האתגרים העצומים שלה. אנחנו מחויבים לקחת זאת בחשבון למען ביטחון אזרחי ישראל, ולהתבטא ולהתנהל באחריות. אנחנו בצד של המערב, אנחנו תומכים באוקראינה, ועדיין, בראש מעיננו נמצא ביטחון ישראל. את המצב הזה אנחנו משקפים גם לידידותינו, ושוחחתי על כך באופן אישי עם מנהיגים בארה"ב ובעולם כולו, שמברכים על הסיוע הפעיל של ישראל. תודה רבה לכולם".

לסיום, אמר: "ההתנהלות הזו של נתניהו, בצירוף הניסיון שידענו בממשלה הקודמת, והתהליכים המשפטיים שמתנהלים כנגדו, מצביעים על צורך דחוף להביא לסיום דרכו בפוליטיקה הישראלית. יש לו זכויות רבות, אך הגיעה העת לצעוד קדימה. יש מפלגות מימין ומשמאל, שיש להן אינטרס לרמוז שאני אשב עם נתניהו, משום שהמחנה הממלכתי היא המפלגה היחידה שיכולה לפרק את גוש נתניהו, ולהקים ממשלה רחבה ויציבה. גם יאיר לפיד יודע שאין לו יכולת להרכיב ממשלה אחרי הבחירות. את האמת יש להגיד – אני לא אשב עם נתניהו בשום תרחיש ולא אנהל איתו משא ומתן. הוכחתי זאת. אני מקווה שגם לפיד וראשי המפלגות האחרים בקואליציה, רואים את הדברים עין בעין. אני מצפה מהם להתחייב שינהגו באותו האופן ולא ינהלו משא ומתן עם נתניהו. לא באופן ישיר, ולא באופן עקיף דרך חברים ואנשי עסקים".

שר הביטחון בני גנץ
אילוסטרציה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button