חדשות הארץמבזקים

נתניהו מאשר כי אם יקים ממשלה בן גביר יהיה חבר בה- ״לא נשאיר אף אחד בחוץ״

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, השתתף הבוקר (ראשון) בוועידת 'בשבע לכלכלה'. במהלך הוועידה, נשא נתניהו נאום בו התייחס לאפשרות שחה"כ איתמר בן גביר יהיה חבר בממשלתו.

" לציונות הדתית יש גם תפקיד חשוב ומכריע וגם בבית שלנו בליכוד. יש לנו בית פתוח וחם לציונות דתית. יש לנו עשרה חברי כנסת וחברות כנסת שבאים מהציונות הדתית ולא במקרה כי יש לנו ערכים משותפים שנמצאים תחת התקפה כרגע. קמה כאן ממשלה שאי אפשר להאמין שהייתה קמה. ממשלת שמאל של לפיד, שהוא שמאל ובני גנץ שהוא שמאל, והם הלכו יחד לא רק עם מרצ ועבודה, אבל מנסור והאחים המוסלמים וזה דבר שלא קיים בשום מקום במזרח התיכון, חוץ מבקטר וטורקיה, אין דבר כזה, אצלנו נתנו להם כסף, 50 מיליארד השקלים שניתנו לעמותות חמאס ולא לאזרחים ערבים שמשוועים לקצת עזרה. הכסף הלך על חשבון האזרחים הערבים והיהודים במדינה לטובת עמותות חמאס. מי היה מאמין שירכיבו ממשלה בישראל שתלויה בתומכי טרור ששוללים את עצם קיום מדינה יהודה והולכים לסוכות אבלים של מחבלים מרצחים. לפעמים, כשמתרגלים לאבסורד מתרגלים אליו וחיים איתו. הבחירות האלה הן בין ממשלה שדואגת לביטחון מדינת ישראל ולארץ ישראל מול ממשלת לפיד וגנץ, מנסור עבאס והאחים המוסלמים. זאת הבחירה. כל השאר קצף ושקר וניסיון להונות הציבור. "

נתניהו המשיך והוסיף: "תבינו את הנזקים שלפיד הביא, הוא עשה את הדבר הזה, הדבר הראשון הוא פגע פגיעה אנושה בביטחון הלאומי והאישי של אזרחי ישראל, כולם מזהים את החולשה, איראן, לבנון, אחרי איום של נסראללה שהוא גיבה אותו במל"טים ששלח לאסדה שלנו. הרסן הותר. לכן אנחנו רואים עליה מטאורית בטרור. זה לא מקרי. זה תוצאה של מאזן הכוחות וההרתעה ועצמה וחולשה. אנחנו קיבלנו ממשלה חלשה ורופסת של לפיד שתלויה בתומכי טרור. בעשור האחרון שאנחנו הובלנו את המדינה זה היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות המדינה ואומרים את זה לא אנחנו אלא הנתונים של צה"ל והכלכלה. העלייה משתוללת. לא רק ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ואין לה יכולות, אלא ממשלה של חובבנים, אז מול האתגרים הכלכליים הכלכלה ויוקר המחיה זינק, אנשים לא גומרים את החודש ולממשלה לא אכפת מעלים מיסים ומחירים. האינפלציה משתוללת. הדיור עלה ב-18% בשנה הזאת. מעניין שבשנים 2016-2018 מחירי הדיור לא עלו, כבדרך קסם, אנחנו ידענו לעשות את זה. אז מה קורה אם אתה זוג צעיר ולא יכול לשלם בסופרמרקט והחלום של הדירה הולך ומתרחק? אתה צריך לטפל בהוצאות אחרות שאנחנו הולכים לפתור אותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך באותו נושא אמר: " בחינוך חינם מ-0-3 האינפלציה של לפיד הוא אשם בה כי לא עשה כלום לטפל בה. שלא יגידו משברים בינלאומיים, אנחנו היינו ב-3 משברים, הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מול כל העולם בקורונה הבריאותית והכלכלית ראשונה בעולם. שלא יתן לנו תירוצים. לפיד אשם בדרדור הבטחון האישי והכלכלי. הוא אמר לי פעם, הוא אמר לי אדוני שר האוצר תסביר לי מישהו כי אני לא מבין שום דבר בכלכלה והוא הוכיח את זה כשר האוצר הכושל ביותר במדינת ישראל וכראש ממשלה הכושל ביותר. אנחנו רואים את זה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אותו הדבר בהתדרדרות במעמד המדיני. אני הורדתי להזכירכם את הנושא של המדינה הפלסטינית מעל סדר היום הבינלאומי ועשינו 4 הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב. שלום מתוך עצמה ולא בושה. שלום מתוך גאווה לאומית ולא כניעה רופסת. עשינו הסכמים בלי לשלם מילימטר שטח. עכשיו לפיד מחזיר מדינה פלסטינית וגנץ השותף שלו, זה לא בושה להיות שמאל, זה בושה להסתיר את זה. הם מנסים להסתיר את זה, גנץ מנסה להסתיר את זה והוא אמר דבר פשוט, אין לי בעיה עם בירה פלסטינית בירושלים, אולי לו אין בעיה אבל לנו יש בעיה קשה עם זה. גנץ ולפיד הוא שמאל שמשדרים כניעה ורפיסות בצד המדיני בניגוד לעמדה החזקה שאנחנו הבענו שהביאה לפריצה היסטורית של הסכמי השלום האלה. לגבי הגאווה הלאומית, המורשת שלנו, הם רוצים גם את זה. שאשא ביטון היא מוציאה את התנ"ך ואת לימודי התורה מלימודי בגרות חובה. זה פשוט לא יאומן. זאת אומרת הם רומסים את הביטחון. הם רומסים את הכלכלה. הם רומסים את המעמד הבינלאומי שלנו והם רומסים את הגאווה הלאומית שלנו והמורשת. זה מה שעומד בבחירות האלה, אין שביל שאפשר לבחור בו".

נתניהו סיים ואמר: "זו הבחירה, ממשלה לאומית ברשותנו שתנהיג את מדינת ישראל ותחזיר את הביטחון ותשקם את הכלכלה כפי שעשינו לא פעם ותדאג להמשך מעגל השלום מתוך עוצמה ובלי וויתורים מול מדינות ערב ותניף את דגל ישראל ותחזיר את התנ"ך לתכנית הלימודים. זאת הבחירה. אין באמצע שום דבר. אפשר לזרוק את הקולות לפח למי שלא עובר את זכות החסימה. אין לאף אחד היום את הפריבילגיה להישאר בבית. צריך להחליט. אנחנו נקים ממשלה עם הציונות הדתית עם כל החברים ואף אחד לא יודר וזה הבסיס וזה מאבק צמוד. לפני שעזבתי את תפקיד ראש הממשלה אמרתי בכנסת שאני מקווה שלא תקלקלו יותר מידי אבל לא העליתי בדעתי שיקלקלו כל כך הרבה בכל כך מעט זמן. כעת ניתנה לנו הזדמנות לשלוח את לפיד ושותפיו לשמאל הביתה ולהקים פה ממשלה לאומית חזקה שתדאג למדינת ישראל וארץ ישראל ותניף את דגל ישראל. אני מקווה מאד שתסייעו בזה. כי הבחירה היא פשוטה ולא מסובכת. לא צריך יותר מידי להתפלסף, מעולם הדברים לא היו חדים כל כך ונחוצים כל כך."

בנימין נתניהו - ועידת שבע לכלכלה
צילום: חיים טויטו

Back to top button