מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר נשאל לאיזה תיק הוא מכוון והשאיר את כולם במתח: ״שאלת מיליון הדולר. אני לא עונה על זה"

חה״כ איתמר בן גביר, השתתף היום (ראשון) בוועידת 'בשבע לכלכלה'. במהלך הוועידה דיבר בן גביר על הבחירות ועל האפשרות כי הימין יקים את הממשלה הבאה.

״אני מאמין שאם נהיה גדולים וחזקים אף אחד לא ידיר אותנו." אמר בן גביר והוסיף, "אני לא מפקפק בכוונות של נתניהו אני יודע שהוא רוצה ממשלת ימין וכל פעם שהוא רואה אותי לעיתים די תכופות הוא אומר שהוא רוצה ממשלת ימין. נזכור את ההיסטוריה ב-2009 הכניסו את אהוד ברק והכניסו את ציפי לבני ויאיר לפיד יש גורמים בליכוד שזה לא נורא מבחינתם, אני רוצה ממשלת ימין מלא. זה הכוונה והתפיסה ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה.״

לשאלה אם יישב בממשלה בראשות גנץ ענה בן גביר: ״יש לי בעיה קשה עם מישהו שאירח את אבו מאזן בבית שלו וקרא לו ידיד וסיכן את חיילי גולני כדי להיות הומני יש לי בעיה כשאני רואה את הבעיה בשטח בבית שלי בחברון כשהורידו את המחסומים. אני מקווה שאף אחד' בימין לא חושב שגנץ בימין, הוא לא במרכז, גנץ הוא נמצא בשמאל וכוונתי שתהיה ממשלת ימין״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ בן גביר סרב לענות לאיזה תיק הוא מכוון אם יהיה חבר בממשלה לאחר הבחירות: ״שאלת מיליון הדולר. אני לא עונה על זה. אני באתי ממקום של בוא נקבל את הכח נצוד את הדוב ואז נחלק את העור שלו.״

על סוגיית חוק עונש מוות למחבלים אמר בן גביר כי "עונש מוות קיים בחוק הצבאי ולא באזרחי וזה צריך להיות בחוק העונשין. עונש המוות היחיד שאני מכיר עשיית דין בנאצים ועוזריהם ובגידה, ואין חוק עונש מוות על עבירת רצח של מניע לאומני בנסיבות פגיעה במדינת ישראל, כן חוק עונש מוות, דבר שני ואתה צודק אחרי התיקון הזה בחוק העונשין יש שאלה של מדיניות וצריך שרים בקבינט שיעמדו מול הרמטכ"ל ויקבלו דין וחשבון למה הפרקליט הצבאי לא מבקש את זה. למה המדיניות של התביעה במדינת ישראל היא לא לבקש עונש מוות? הזכרת את משפחת פוגל וזה הכי בולט. נכנסו רצחו אמא ואמא באישון לילה ונכנסו לחדר ילדים ורצחו ושמעו בכי של תינוקת, בכי של תינוקת רצחו את התינוקת. יש מישהו בעולם שיכול להגיד שלא מגיע להם עונש מוות? מוות למחבלים."

איתמר בן גביר
צילום : חיים טויטו

Back to top button