מבזקיםפוליטי / מדיני

כהנא נגד שקד: "אני חושב שהסיכויים שלה לעבור את אחוז החסימה לא קיימים"

שר הדתות לשעבר' חה״כ מתן כהנא' הגיע היום (ראשון) לוועידת 'בשבע לכלכלה' וסיפר לקובי פינקלר, עיתונאי וכתב רדיו קול חי, על תחושות ההחמצה אותן הוא חווה.

"אני מרגיש החמצה, שזה הסתיים מהר מידי אני חושב שעשיתי דברים גדולים וחשובים ואני מאוד מקווה שתהיה לי הזדמנות להמשיך." אמר כהנא בפתח דבריו והוסיף, "יש במדינת ישראל כ-40 ערים שאין בהם רב וזה הפקרות וחוסר אכפתיות משווע. אתה לא יכול לטעון שאני פוגע ומצד שני לא לעשות כלום ולא למנות רבנים. אני פעלתי ועשיתי תקנות שיקלו. יכול להיות שהשר הבא בתור ייהנה מהתקנות האלה. רבני עיר חשוב שיתמנו גם אם הם לא בדיוק הרבנים שאני הייתי רוצה. אני לא יודע למי הרבנים שאני ממנה מצביעים. עשיתי הרבה דברים במשרד שבמשך שנים הוזנחו. כמו בנושא הכשרות שאנשים אוכלים טרפות ונבלות בגלל המחדלים שאף אחד לא העז לגעת בהם ואני באתי וטיפלתי בזה. כמו גם בגיור, רבנים גדולים כולל הרב דרוקמן חושבים שזו משימת הדור שלנו לפעול שיחזרו ליהדות על פי ההלכה. אני מעריץ לומדי תורה ואנחנו מתקיימים פה על לימוד תורה של תלמידי חכמים. מי שקיבל פטור שילמד תורה ולא משפטים. אני מעריץ תלמידי תורה ותלמידי חכמים. מי שלומד תורה שילמד תורה ולא משפטים במקום״ אמר כהנא כאשר נשאל בנוגע לגיוסו של סמוטריץ'.

לגבי איילת שקד אמר כהנא: ״אני יכול להגיד לך בצורה נחרצת וברורה בלי איילת שקד הממשלה שלנו הייתה נופלת הרבה לפני שהיא נפלה. איילת שקד החזיקה אותה ולכן כואב לי לראות מה שהיא אומרת, אני חושב שהסיכויים שלה לעבור את אחוז החסימה לא קיימים, אני קורא לציבור הציוני לתת את הקול שלו למי שיוכל לקדם את תפיסת העולם של הציונות הדתית. אני חושב שזה אנחנו במחנה המלכתי עם 6 מתוך 10 של בניה ובנותיה של הציבור הממלכתי דתי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום דבריו, אמר כי ״יש לנו רשימה מצוינת. יש מפלגות שהסקרים מורידים להם. בני גנץ מוכיח שהסקרים לא מחמיאים לו אבל אנחנו מאמינים שבשבוע וחצי שנותר יהיה פה שר ביטחון בעל ניסיון ביטחוני משמעותי להוביל את המדינה מול האתגרים האלה ביהודה ושומרון ועזה ולבנון בחזית הפנימית של הביטחון האישי, היחיד שנותן את המענה הזה זה בני גנץ״.

מתן כהנא
צילום: חיים טויטו

Back to top button