מבזקיםפוליטי / מדיני

"מדינת ישראל חייבת לשים סוף לפצע הפוליטי שמחליש אותה"

שר הביטחון, בני גנץ, נשא היום (ראשון) דברים, במהלך השתתפותו בוועידת 'בשבע לכלכלה'. בדבריו התייחס גנץ לבחירות הקרובות ולמצב הבטחוני במדינה.

בפתח דבריו אמר שר הבטחון: "מדינת ישראל והחברה הישראלית צריכים לשלב בין הצדקה אישית וחסד ואנושיות ולבין החובה לוודא כי הדרך כלכלית חברתית מעניקה הזדמנות לכל אחד. שכל ילד יקבל הזדמנות לקבוע את עתידו גם אם גדל בפריפריה חברתית או גיאוגרפית. למחנה הממלכתי יש תכניות מגובשות ורחבות לסוגיות אלו ובכדי לממש אותם אנחנו צריכים ממשלה יציבה ורחבה ל-4 שנים שתוכל לנהל קבינט למאבק בפשיעה. לקידום תשתיות לאומיות והשרים שלה ישתפו פעולה ביניהם ויקדמו את המדינה ולא רק יחשבו על הבחירות הבאות."

בהתייחס למצב הביטחוני אמר גנץ כי "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים החל מפרצה אפשרית של הפיכת איראן למדינת גרעין דרך התחזקות קשר איראן ברוסיה שעשויים להשפיע עד למשבר שאנחנו רואים בין ארצות הברית למדינות המפרץ. אנחנו מטפלים כל העת באופן רגיש ומורכב. מובן שכך גם מול המציאות ביהודה ובשומרון ומזרח ירושלים. אני מחויב לפעול למען הביטחון וההתיישבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ הוסיף כי "מדינת ישראל חייבת לשים סוף לפצע הפוליטי שמחליש אותה. צריך יהדות מאחדת ומקרבת. שבבתי הכנסת שלה יש מקום לכולם ולא רק למי שמחזיקים בעמדות מסוימות. גדלתי בבית כזה לאב שהקפיד שבית הכנסת שבו התפלל יהיה פתוח לכולם, יהדות שיש בה מאור פנים ערבות הדדית והרבה אהבת חינם. יהדות שמאפשרת לכל אחד לחיות לפי דרכו ואמונתו אך שומרת בה בעת על דמותה היהודית של מדינת ישראל. לציבור הדתי לאומי יש במחנה הממלכתי בית ברוח מנהיגות שרובכם מאמינים בה. גיוס לצבא ותורה ועבודה שלובות יחד. אני מתפלל שיבוא שלום בינינו. תודה רבה."

בני גנץ - בשבע לכלכלה
צילום: חיים טויטו

Back to top button