מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הכלכלה לשעבר נגד הממשלה: "אין אף מדינה באירופה שבשנה האחרונה עלה מחיר הנדלן ב-19%"

שר הכלכלה וחבר הקבינט לשעבר, חה"כ ממפלגת הליכוד, אלי כהן, השתתף היום (ראשון) בוועידת 'בשבע לכלכלה' שהתקיימה בירושלים.

בפתח דבריו, אמר שר הכלכלה לשעבר: "אני כל החיים האמנתי בעבודה קשה. במקרה הזה היא גם השתלמה. גם בשטח וגם בתור שר הכלכלה שהורדנו את האבטלה לשפל חסר תקדים. הסכמים בינלאומיים. גם בשנה האחרונה באופוזיציה. גם חוק הדגל. גם בהעלאת שכר החיילים. לפני 9 חודשים שהעברנו את החוק יאיר לפיד התנגד ואמר ששכר החיילים לא יעלה לפני 2023, אלמלא לחץ ציבורי ומאבק שעשינו השכר לא היה עולה. חשוב להבין שחלק גדול מהדברים לא קשור למשבר העולמי. אין אף מדינה באירופה שבשנה האחרונה עלה מחיר הנדלן ב-19%."

"בישראל האינפלציה נמוכה יותר בגלל שמחירי האנרגיה במדינת ישראל לא עלו וזה לא בזכות לפיד וחבר שותפיו, אלא בזכות המדיניות הכלכלית של נתניהו והליכוד שפעלה לפתח את אותן אסדות הגז. אנחנו הולכים לתקופה כלכלית קשה מאד. למה? כי אנחנו רואים שיש את האינפלציה ומה שקורה זה חטא על פשע. האינפלציה זה עליית מחירים כל אחד מאתנו משלם הרבה יותר כשהוא בא לקנות בסופר לדוגמא וזה לא נגמר כאן, הנגיד מעלה ריבית, כדי להתמודד איתה, מה קורה אז? כל מי שלקח משכנתא משלם הרבה יותר. אם אנחנו כל יום רואים שמוצרי התינוקות ב-20% ומוצרי מזון ב-25% והאינפלציה תמשך. אנחנו הולכים לתקופה קשה. אבל יש דרך אחרת." הוסיף כהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "המדינה צריכה להתערב לבלימת עליית המחירים. ברגע שהמדינה מעלה את חומרי הגלם הבסיסיים אז העסקים מעלים את המחירים. אני מסכים עם לפיד בדבר אחד מילה במילה שהוא לא מבין בכלכלה וכולנו רואים את זה. עוד ועוד העלאת מיסים שלו ושל ליברמן. כשנתניהו ראש ממשלה ואני שר כלכלה אין מה שלא הורדנו. נקודות זיכוי להורים עם ילדים עובדים. קיבלנו צמיחה במשק. קיבלנו יותר השקעות. ממשלת השינוי הזאת היא ממשלת אסון בצד הבטחוני והכלכלי שאזרחי ישראל משלמים עליה מידי סוף שבוע בסופר וזה ילך ויתגבר. אחד הדברים החשובים שכל אחד צריך זה לראות איך מעבירים את ההגה למי שמבין. הציונות הדתית תהיה חלק מהקואליציה וסמוטריץ' ובן גביר יהיו שרים בממשלה הפעם מבינים שחייבים לנקוט ולצאת ולהצביע אחרת אנחנו נהיה בעוד ארבע שנים קטסטרופליות. היחיד שיכול להקים ממשלה זה נתניהו."

אלי כהן - בשבע לכלכלה
צילום: חיים טויטו

Back to top button