מבזקיםפוליטי / מדיני

הציונות הדתית נגד לפיד: "ניסיון לסתימת פיות"

מפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, הוציאה מכתב פניה מקדימה בטרם הגשת עתירה למפלגת הציונות הדתית, בו טענה כי הכנס שקיימה המפלגה עם מאות מנהלי מוסדות של הציונות הדתית שהינם גופים מתוקצבים בכספי ציבור הוא הפרת חוק ברורה וכי עליה לבטל את תוכנית העבודה לפעילות בחירות בעזרת תלמידי ישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות ומדרשות.

בציונות הדתית קוראים לפנייה של יש עתיד בראשות לפיד: "ניסיון סתימת פיות ומסע הפחדה שנובע מפחד מהתחזקות המפלגה בשטח ובסקרים", ומציניים כי אחרי הניסיון הכושל לחסום את ערוץ 14, כעת לפיד בלחץ לפני אובדן השלטון ומנסה לעצור את הציונות הדתית שמחזיקה בשטח תוסס, צומחת בסקרים ותוביל להקמת ממשלת ימין."

בתגובה לאותה פנייה הוציאה הציונות הדתית מכתב באמצעות בא כוחה עו"ד אלי שמואליאן ובו דחתה את הדברים לאור העדר ביסוס עובדתי ומשפטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב פירטה המפלגה וטענה כי הכנס נערך במטה המפלגה כך שלא נעשה כל שימוש בנכס ציבורי פיזי כלשהו, ולאור זאת אין כאן גם קבלת תרומה שניתנה מגוף ציבורי לרשימה. בנוסף השיבה הציונות הדתית כי מדובר בציבור תומכים שאינם עובדי מדינה או רשות מקומית, כך שהנחיות היועמ"ש אינן חלות עליהם.

לסיכום ציינה המפלגה כי מדובר בפעילות פרטית, של אנשים פרטיים, במסגרת פרטית שאיננה פומבית, מחוץ לשעות העבודה וללא כל שימוש בנכס ציבורי כלשהי.

יאיר לפיד ובצלאל סמוטריץ'. צילום: אתר הכנסת

Back to top button