מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר מקים מטה חרדי: "כל מיני אנשים אומרים לי, גולדקנופף לא מייצג אותנו"

שמונה ימים לבחירות, הודיע היום (שני) יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, בכנס הג'רוזלם פוסט שהתקיים הצהריים בירושלים, כי הוא מקים מטה חרדי בעקבות סקר דיירקט פולס, שהצביע על נתון מדאיג מבחינתו, לגבי נכונות ההצבעה הנמוכה ביותר בגוש הימין, שנמצאת בקרב בוחרי יהדות התורה.

בן גביר אמר על פתיחת מטה חרדים, כי הוא מיועד עבור קהלים חרדים שאינם בוחרים במפלגות החרדיות: "בסקרים אנחנו רואים מגמות ייאוש וכעס גדול במגזר החרדי. זה הופיע אתמול גם בסקר דיירקט פולס, עם נכונות ההצבעה הנמוכה ביותר בגוש הימין בקרב בוחרי יהדות התורה. אלו אנשים חרדים שלא רוצים להצביע, ולכן מחובתי כדי להציל את הגוש, לפנות אליהם ולהגיד: "אם אתם לא מצביעים ג' או ש"ס, תצביעו לבן-גביר, אנחנו אלטרנטיבה אמונית וימנית שתדאג לכם".

עד כה נראה שנשמר הסטטוס קוו בין המפלגות החרדיות ל'עוצמה יהודית' של בן-גביר, אך ככל שמועד הבחירות מתקרב, המאבק על קולות הצפים והאדישים מתחזק בין כלל המפלגות, וגם על הקולות החרדים שההחלטה אצלם למי להצביע, עדיין פתוחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ההתקפות עלי טבעיות, הם בלחץ מעליית המנדטים שלנו. אבל אני מוטרד בעיקר ממה שקורה בתוך יהדות התורה, בפרט מה שקורה עם גולדקנופף ויתר החברים שם. מהנתונים לצערי עולה, שיש הרבה חרדים שלא הולכים להצביע למפלגות החרדיות. יש שם כנראה אכזבה, ייאוש. לכן, מתוך דאגה לגוש, אני פותח מטה חרדי. עד היום נמנעתי מזה, אבל כשאני רואה את הייאוש, של צעירים שהצביעו לג' – ועכשיו לא רוצים להצביע לג', כל מיני אנשים שאומרים לי, גולדקנופף לא מייצג אותנו, ואנחנו לא יכולים להצביע כי יש חוסר מעש ואתה כן עושה, אני רוצה להציל את הקולות הללו." הוסיף בן גביר.

לסיום, אמר: "לכן אני פונה למי שלא מצביע לג' – מי שמצביע שימשיך להצביע. אני הכי בעד ציות לרבנים. אבל כל מי שלא מצביע, חשוב שיצביע לנו כדי שנקים כאן ממשלת ימין מלא מלא. זה צריך להיות גם האינטרס של המפלגות החרדיות".

ארכיון. צילום: מנהלת הר הבית

Back to top button