צרכנות

כך ביטקוין יתאושש מהמשבר

שוק הקריפטו חווה בחודשים האחרונים משבר גדול מאוד. שווי כל המטבעות ירד באופן דרמטי, וגם מטבע הקריפטו המפורסם מכולם לא נותר ללא פגע.

אחרי שכבר הגיע למחיר שיא של 69,000 דולר, ביטקוין איבד (נכון לאוקטובר 2022) בערך שני שלישים מערכו. השאלה היא, האם ביטקוין ומטבעות אחרים יצליחו להתאושש? כדי לענות עליה, נצטרך קודם כל להשיב על שאלה אחרת: מה בעצם גרם למשבר הזה?

השפעות האינפלציה והריבית

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת שנת 2022, מחיר הביטקוין נמצא בירידה: הוא ירד מתחת ל-50,000 דולר בסוף דצמבר 2021, ומאז, בעקבות סדרה של תקריות בתעשייה ומדיניות מאקרו כלכלית של מדינות, הביטקוין איבד את רוב עליות המחיר שצבר לאורך השנים.

בכל העולם יש עליית מחירים, והניסיונות לבלום את האינפלציה כרוכות בהעלאת הריבית. זה מה שקרה השנה במדינות שונות, והביטקוין מושפע מכך לרעה. הקשר בינו לבין השווקים הפיננסיים המסורתיים, ובין נכסים פיננסיים כמו מניות, גרם למטבע לקרוס.

עם זאת, ביטקוין כבר צלח משברים בעבר, ומומחים רבים מאמינים שגם מהמשבר הנוכחי הוא מסוגל להתאושש. כך זה עשוי לקרות.

תמיכה של MicroStrategy וארגוני ענק נוספים

יו"ר חברת MicroStrategy שעוסקת בבינה עסקית, מייקל סיילר, ממשיך להפגין אמונה בלתי מעורערת ביכולת של הביטקוין לסייע במיגור האינפלציה. סיילר הצהיר שהחברה הוסיפה עוד 301 ביטקוינים למאגר המרשים שלה, שכבר כולל 130,000 ביטקוינים. לפי הרשות לניירות ערך (SEC) בארה"ב, הרכישה עלתה לחברה האמריקאית 6 מיליון דולר.

מאז אוגוסט 2020, MicroStrategy תומכת בצורה פומבית בשימוש בביטקוין. עד כה, החברה הוציאה 3.98 מיליארד דולר על רכישת המטבעות, במחיר ממוצע של 30,639 דולר לכל ביטקוין.

וזה לא הסוף: החברה מתכוונת לגייס 500 מיליון דולר לרכישת ביטקוינים נוספים בשבועות הקרובים. בזכות רכישות כאלה, של MicroStrategy וחברות ענקיות נוספות, הביטקוין עשוי לחזור לעצמו.

המדדים משדרים אופטימיות

אינדיקטורים טכניים תומכים באפשרות שביטקוין יעלה בקרוב. על פי מדד ה-SMA (ממוצע פשוט לפי תנועה) של ביטקוין, המחיר צפוי לחזור לסביבות ה-20,000 דולר בטווח הקצר.

נתון מדד החוזק היחסי (RSI) עומד על 43.73, מה שמראה שכמות הרכישות יחסית נמוכה. זה אומר שהעיתוי הזה מתאים לכניסה של משקיעים חדשים, שירימו את השוק. עם זאת, מדדים אחרים כמו MACD מציגים נתונים יותר נייטרלים.

Tamadoge מחזיק בפוטנציאל הגדול ביותר

כל עוד מטבעות מסוימים מוצאים חן בעיני המשקיעים, שוק הקריפטו שומר על מעמד מסוים, וזה עוזר גם לביטקוין להתמודד עם החודשים הקשים.

במהלך המשבר הנוכחי, משקיעים מסוימים גילו שהם עדיין מצליחים להרוויח. המפתח הוא לזהות את המטבע הנכון בזמן הנכון. דוגמא למטבע כזה, שהצליח למרות הירידות של ביטקוין ומטבעות אחרים, הוא Tamadoge.

לסיכום

אז איך עומד להיראות העתיד של ביטקוין ושל שוק הקריפטו? יש כל מיני הערכות שונות. לנו נותר רק להמתין ולחכות למהלכים הבאים.

Back to top button